Rutele interne vor fi vânate de transportatorii aerieni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2007 va aduce o creştere explozivă a numărului de pasageri pentru companiile de transport aerian, prin comasarea curselor externe cu cele interne. Consecinţa va fi câştigul pentru toţi cei

Anul 2007 va aduce o creştere explozivă a numărului de pasageri pentru companiile de transport aerian, prin comasarea curselor externe cu cele interne. Consecinţa va fi câştigul pentru toţi cei implicaţi, spun reprezentanţii operatorilor de transport. Dacă pentru transportatori creşterea înseamnă profit, pentru călători se traduce în economie de timp.
În urmă cu câţiva ani, deplasarea cu avionul între două oraşe era o variantă la care nu apelau foarte mulţi. Situaţia s-a schimbat însă mai ales datorită prezenţei companiilor multinaţionale, ai căror angajaţi apelează frecvent la varianta transportului aerian. Specialiştii spun că traficul pe rutele interne a avansat constant în ultimii ani. "Numai în 2005, numărul pasagerilor pe cursele interne a crescut cu aproximativ 20% faţă de 2004.
În perspectiva imediată se poate estima că, pe intern, creşterea va fi mai mare decât pe extern", ne-a declarat Dan Andrei, şeful Direcţiei Generale a Aviaţiei Civile Române. Într-adevăr, pentru anul trecut, datele comunicate de reprezentanţii companiei TAROM indică un avans de 18% al numărului de pasageri pe rutele interne. Creşteri s-au înregistrat şi pe rutele operate de compania Carpatair. Paula Ardelean, directorul adjunct al departamentului Vânzări din cadrul Carpatair, ne-a declarat că numărul de pasageri care zboară pe rutele interne creşte anual cu 20-25%, cu anumite influenţe sezoniere. "Ruta Constanţa-Timişoara are o creştere mult mai accelerată vara", explică Ardelean.

Transport combinat în 2007
Operatorii de transport aerian estimează o creştere continuă a traficului intern. "Boomul va fi însă după ce România va adera la Uniunea Europeană pentru că, în momentul de faţă, există unele constrângeri organizatorice. După aderare, companiile aeriene vor putea comasa cursele externe cu cele interne", spune Dan Andrei. Acum câţiva ani, pentru a rentabiliza zborurile, compania TAROM a luat decizia de a combina cursele interne cu cele externe. Practic, o aeronavă care pleca în străinătate făcea şi o escală sau două pe aeroporturile româneşti pentru a deservi pasagerii rutelor interne. După atentatul din 11 septembrie 2001, măsurile de securitate sporite nu au mai permis acest lucru. Odată cu aderarea României la UE, nu va mai exista diferenţierea intern-extern pentru pasagerii care călătoresc în interiorul graniţelor Uniunii, oricare ar fi destinaţia aleasă. În aceste condiţii, multe companii vor putea trece la comasarea zborurilor pentru reducerea costurilor. "Aşa va proceda şi Carpatair", spune Paula Ardelean. Nu în ultimul rând, companiile aeriene aşteaptă mai mulţi pasageri de la anul şi ca urmare a creşterii investiţiilor în România.

Cele mai profitabile rute interne
Rută Număr curse/zi
Bucureşti-Timişoara 4
Bucureşti-Cluj 4
Bucureşti-Iaşi 2

"Boomul va fi după aderarea României la UE, când operatorii aerieni vor putea comasa cursele externe cu cele interne"
Dan Andrei,
şeful Direcţiei Generale a Aviaţiei Civile Române

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite