Romtelecom implementează o aplicație IT pentru prevenirea fraudelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romtelecom va introduce o aplicaţie IT care va integra trei module de administrare a riscurilor asociate serviciilor furnizate clienţilor, pentru a limita cazurile de fraudă, a declarat directorul general al companiei, Yorgos Ioannidis.

"Aplicaţia se află în curs de implementare şi ne va ajuta să identificăm posibilele abuzuri ale clienţilor, inclusiv cazurile de fraudă. Odată instalat acest sistem antifraudă, Romtelecom va avea un avantaj competitiv în viitor", a spus Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, prezent la conferinţa "Management al riscului de creditare", organizată de ICAP Group România.
 
Aplicaţia IT va integra trei module de gestionare a riscurilor, respectiv "Antifraudă", "Credit risk" şi "Revenues assurance". Spre exemplu, cu ajutorul modulului "Antifraudă", operatorul poate identifica situaţiile în care linia unui client ar putea fi utilizată abuziv de terţi.  Prin "Credit risk", compania gestionează riscurile asociate neplăţii facturiilor, iar prin "Revenues assurance" se asigură că un client este facturat exact pentru serviciile consumate.

Yorgos a afirmat că Romtelecom nu prea şi-a asumat riscuri mari în trecut, dar în ultimii ani situaţia s-a schimbat.  "Ca să îţi asumi riscuri ai nevoie de o bună previziune. Aşa am procedat şi în cazul achiziţiilor de mici operatori făcute de Romtelecom în ultima perioadă, portofoliul de clienţi atins prin aceste operaţiuni ajungând la 160.000. Suntem foarte atenţi la astfel de operaţiuni, pentru că nu urmărim creşterea cotei de piaţă în condiţiile unui risc foarte ridicat", a spus şeful Romtelecom.
 

Achiziţiile Romtelecom s-au realizat prin intermediul Nextgen, o subsidiara controlată integral de operatorul de telefonie fixă.  Înfiinţată în anul 2008, Nextgen Communications furnizează servicii de internet, voce şi televiziune prin cablu.  În februarie, operatorul de telecomunicaţii avea circa 100.000 de clienţi în peste 100 de localităţi, preluaţi de la NewCom Telecomunicaţii prin două tranzacţii încheiate în 2009. Nextgen a achiziţionat în prima parte a anului 2009 părţi din reţeaua deţinută de NewCom Telecomunicaţii din peste 100 localităţi. Numărul total de clienţi care au intrat în portofoliul subsidiarei Romtelecom s-a ridicat la aproximativ 70.000. Ulterior, Nextgen a mai preluat, la finele anului precedent, alte părţi din reţeaua NewCom Telecomunicaţii din cinci localităţi, reprezentând aproximativ 30.000 clienţi de internet, televiziune şi telefonie.
 
Romtelecom este controlată de grupul elen OTE, din care face parte și Cosmote. Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixă, cu aproape trei milioane de linii telefonice instalate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite