Romtelecom emite semnal TV şi pe net

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dolce IPTV (televiziune prin protocolul de internet) s-a lansat în 10 oraşe. Romtelecom se lansează agresiv pe piaţa furnizorilor de televiziune suprinzându-i în offside pe concurenţii de la RCS/RDS şi UPC

Pentru 3,9 euro pe lună, la Romtelecom ai 70 de canale TV, prin conexiune la internet, tariful fiind comparabil cu cel perceput pentru servicii TV analog.

Primul şi singurul furnizor de televiziune prin internet a fost, până ieri, compania Ines, care a lansat acest serviciu în 2006. De ieri, pe această piaţă a intrat şi Romtelecom cu preţuri de 30 de ori mai mici decât cele ale concurenţei. Serviciul IPTV Dolce Interactiv este disponibil în 10 oraşe mari din ţară, pentru clienţi care dispun de o conexiune de bandă largă de minim 8 megabiţi pe secundă şi o linie telefonică fixă. IPTV reprezintă un sistem prin care serviciul de televiziune este livrat pe Internet prin reţeaua unui operator, pe bază de abonament.

Gratuit până în martie 2010

De ce a introdus Romtelecom acest serviciu la preţuri foarte mici? Mai întâi, pentru a câştiga clienţi, mai apoi pentru a-i fideliza, iar în final pentru a "muşca" din cotele de piaţă ale concurenţilor RCS/RDS şi UPC. Oficialii Romtelecom spun că interesul crescut al românilor de a ţine pasul cu noile tehnologii lansate pe plan internaţional şi dorinţa de a exercita control asupra conţinutului, reprezintă principalele motive pentru care au lansat acest serviciu.

Ei cred că utilizatorii de televiziune caută diversitate şi un conţinut de calitate, orientându-se tot mai mult către canale specializate, în defavoarea celor de conţinut general. Clienţii care se abonează la Dolce Interactiv până la sfârşitul lunii martie 2010 vor primi gratuit serviciul şi primul receptor, fără hard disk. Preţurile pentru receptoarele suplimentare încep de la 99 euro, fără TVA.

Pentru a accesa toate funcţionalităţile serviciului este nevoie de un receptor cu hard disk, disponibil la preţuri de 99,5 euro, fără TVA, pentru clienţii Clicknet. După luna martie 2010, serviciul va avea preţuri începând de la 2,9 euro/lună pentru recepţionarea a aproximativ 70 de posturi.

La singurul concurent, compania Ines, preţurile sunt mai mari, însă şi publicul ţintă este altul. Taxa de instalare pentru un abonament Ines Triple Play costă 150 de euro, iar abonamentul este de 100 de euro, pentru persoane fizice şi 250 de euro pentru persoane juridice. Compania nu furnizează serviciile de televiziune decât în Bucureşti, pentru că aici reţeaua de fibră optică este cea mai dezvoltată de pe teritoriul României.

Iosif Szavuj, director general al Grpului Ines, a declarat pentru "Adevărul" că nu se simte ameninţat de intrarea pe piaţă a gigantului Romtelecom. El susţine că preţurile la care vinde Romtelecom serviciile IPTV sunt ireal de mici, şi că sigur vor înregistra pierderi importante. Directorul Ines spune că strategia Romtelecom vizează, momentan, câştigarea unei cote cât mai mari din această piaţă. Iosif Szavuj spune că în primul an de la instalare, costurile companiei sunt de 4.000 de euro per abonat.

Directorul Ines este de părere că cei de la Romtelecom au cheltuit până acum 100.000 de euro cu lansarea Dolce Interactiv. Cea mai mare parte a cheltuielilor este acaparată de proiectul de dezvoltare a reţelei, urmat de achitarea drepturilor de autor către posturile de televiziune.

Aproape 100 de milioane de abonaţi în lume

La nivel mondial, acest serviciu numără peste 24 de milioane de abonaţi, estimările fiind de 92,8 milioane de clienţi în 2012. În Germania, de exemplu, Deutsche Telekom are deja 800.000 de abonaţi IPTV, aşteptările fiind de un milion până la sfârşitul anului, iar în Franţa, Orange TV a raportat, la sfârşitul lunii iunie, 1,9 milioane de clienţi IPTV. În România, estimările specialiştilor arată că piaţa de televiziune prin internet ar putea ajunge la 80.000 de abonaţi până în 2012.

Unde "se prinde"?

Dolce Interactiv este disponibil în Bucureşti, Iaşi, Constanţa, Timişoara, Piatra Neamţ, Cluj-Napoca, Sibiu, Bacău, Ploieşti şi Brăila. Acoperirea, precum şi funcţionalităţile vor fi treptat extinse în viitor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite