Rompetrol a platit 3,62 miliarde lei pentru a inchiria 52 kilometri de cale ferata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Desi a avut destui competitori, firma lui Patriciu si-a adjudecat tot ceea ce ceruse * Firmele care s-au ales cu o bucata de linie ferata vor putea efectua transport de calatori sau de marfa la preturi stabilite de CFR

Licitatia pentru inchirierea unor portiuni de cale ferata dezafectata derulata prin Bursa Romana de Marfuri (BRM) nu a trezit interesul decat la 13 companii, doar 10 dintre acestea intrand in cursa finala. Cele mai multe portiuni, considerate a fi de mare interes, au fost adjudecate de firma Rompetrol a lui Dinu Patriciu care a platit cateva miliarde bune pentru doar 52 kilometri de cale ferata. Astfel, portiunea de cale ferata Dorobantiu-Navodari care masoara 26 kilometri a fost disputata de patru firme, castigatorul fiind Rompetrol Logistic, care a platit 500 de milioane lei, de peste doua ori mai mult decat suma la care a fost evaluata aceasta portiune. Tot firma lui Dinu Patriciu si-a adjudecat calea ferata cuprinsa intre localitatile Navodari si Cap Midia, pentru 6 km aceasta platind 1,14 miliarde lei, cu doar 30 de milioane peste pretul de pornire, desi in cursa au mai fost si alti doi competitori. Si portiunea P1 Cap Midia-Cap Midia de 4 kilometri a revenit tot Rompetrol, care a platit 1,710 miliarde lei, pretul de deschidere a licitatiei fiind de 1,653 miliarde lei. Totodata, Rompetrol a mai licitat pentru cei 12 km de la P1 Cap Midia la Sitorman, cu un pret de incepere a licitatiei de 117,9 milioane lei, suma platita fiind mai mare cu aproximativ 70 milioane lei si 5 km de la Dorobantiu la Romcim, cu un pret de pornire de 142 milioane lei, fiind adjudecata cu 180 milioane lei. De precizat ca toate portiunile solicitate de Dinu Patriciu sunt in judetul Constanta, respectiv traseul Romcim Lafarge-Medgidia-Dorobantiu-Navodari-Rafinaria Petromidia. Alte portiuni adjudecate sunt de la Simeria la Hunedoara care deserveste Combinatul Hunedoara, pretul final fiind de 771 milioane lei cu 200 de milioane mai mult decat pretul de pornire, compania castigatoare fiind ICIM Arad SA si CF 33 ICIM Arad. Sectia Harman-Intorsura Buzaului a fost disputata de doi ofertanti, fiind castigata de RC-CFTRANS SRL cu un pret de 377,5 milioane lei, care a fost si pretul de pornire a licitatiei. Pentru portiunea Chileni-Voslobeni au licitat trei firme, castigatorul fiind Servtransinvest, care a platit 65,9 milioane lei, adica atat cat ceruse CFR pentru aceasta portiune de cale ferata. De precizat ca cei peste 3.000 km care vor fi inchiriati se intind pe teritoriul a opt regionale CFR. Odata inchiriate aceste portiuni, firmele pot desfasura atat servicii de transport de marfa, cat si de calatori, taxele percepute celor care vor trece prin aceste zone cu trenul neputand depasi 3,6 euro/trenXkilometru, acesta fiind valoarea taxei de infrastructura perceputa de CFR Infrastructura. Chiria anuala pe care acestia o vor achita proprietarului pentru urmatorii cinci ani, cat este valabil contractul incheiat in urma acestei licitatii, este diferita de la o zona la alta, fiind cuprinse intre 65 milioane lei pentru 7 kilometri de cale ferata si 1,6 miliarde lei pentru patru kilometri de cale ferata pe tronsolul P1 Cap Midia-Cap Midia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite