Românii plătesc cu cardul la promoţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comercianţii care şi-au promovat vânzările decontate cu cardul au avut cele mai bune afaceri, iar tranzacţiile cu „bani“ electronici s-au dublat în 2011.

Cele mai recente studii ale liderilor pieţei cardurilor (MasterCard şi VISA) arată că în anul 2011 a fost consemnată o creştere cu 92% a tranzacţiilor realizate de români la comercianţii autohtoni. Principalul motiv ar fi promoţiile oferite de comercianţi, potrivit reprezentanţilor MasterCard - companie la care numărul tranzacţiilor online la comercianţii români a crescut, în 2011, cu 50%.

Reducerile i-au impulsionat să utilizeze cardul online şi pe românii care şi-au achiziţionat bilete de tren. De asemenea, creşteri importante s-au înregistrat şi în telefonie, şi telecomunicaţii, şi pe site-urile de cumpărături de tip fashion. Mai mult decât atât, specialiştii spun că ofertele foarte bune ale comercianţilor au reprezentat pentru mulţi români un motiv suficient de puternic încât aceştia să facă prima lor tranzacţie pe internet.

Avem cel mai bun potenţial din Europa

În România existau 13 milioane de carduri valide în circulaţie, în luna decembrie 2011, iar valoarea totală a tranzacţiilor de plată a fost de 1,3 miliarde de euro, potrivit unui studiu asupra pieţei bancare din Europa Centrală şi de Est (ECE), elaborat de Ensight Management Consulting.

Din datele studiului reiese că România are cel mai mic număr de carduri pe cap de locuitor dintre toate ţările ECE, lucru care înseamnă, între altele, că potenţialul de dezvoltare a pieţei noastre este cel mai bun din această regiune. Concret, un român deţine 0,59 de carduri, adică din doi români doar unul are un card, în timp ce un bulgar are 1,01 carduri, iar un sloven 1,79. Media în rândul ţărilor din UE este de 1,57 carduri/cap de locuitor.

Ce beneficii vor românii

Pe de altă parte, în România valoarea medie a tranzacţiei pe locuitor se ridică la 152 de euro pe cardul de debit şi la 28 de euro, pe cardul de credit.
Cătălin Creţu, directorul general al VISA România, crede că românilor trebuie să li se ofere „beneficii importante" pentru a-i convinge să utilizeze mai des cardurile. „Cred că odată cu criza una dintre lecţiile pe care le-am învăţat este că trebuie să oferi nişte beneficii importante pentru deţinătorii de carduri, mai ales în momentul în care distribui acest card în parteneriat cu o companie non-bancară.

Dacă partenerul non-bancar oferă aceleaşi beneficii sau altele mai bune - de exemplu, dacă are un birou de creditare care acordă împrumuturi cu dobânzi mai mici - nu este suficient să emiţi un card cu logo-ul tău, cu nişte beneficii care nu sunt relevante sau sunt greu de obţinut. Cred că s-au învăţat nişte lecţii, iar noile produse co-branded vor fi mult mai performante", a declarat, într-un interviu, Cătălin Creţu.

El estimează pentru acest an o creştere de 20% a pieţei de carduri din punctul de vedere al volumelor, pe fondul deschiderii unor nişe noi unde în prezent se fac mai multe plăţi cu numerarul, precum plata taxelor şi impozitelor locale.

Micii comercianţi, reticenţi la POS-uri

„Vorbim aici despre plăţi cu valori cuprinse între 5 şi 7 miliarde de euro pe an, din care peste 99% sunt achitaţi cu numerar. Această nişă, taxele şi impozitele locale, oferă un mare potenţial", a adăugat Creţu. Specialiştii de pe piaţa cardurilor spun că principalul motiv pentru care comercianţii, în special cei mici şi mijlocii, refuză instalarea aparatelor de tip POS ţine de neînţelegerea beneficiilor acceptării plăţii cu cardul.

În momentul în care accepţi plata cu cardul, poţi să ai venituri mult mai mari, pentru că orice om care îţi intră în magazin are întregul său salariu pe card sau deţine o linie de credit pe cardul de credit, argumentează specialiştii. Ei le recomandă comercianţilor să facă o analiză a nivelului actual de vânzări şi cel potenţial, dacă acceptă plata cu cardul.

13 milioane de carduri valide în circulaţie au fost înregistrate în luna decembrie 2011. Valoarea totală a tranzacţiilor a fost de 1,3 miliarde de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite