Criza dă dureri de cap: Românii au cumpărat mai multe medicamente în acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa românească de medicamente a crescut în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă din 2009, cu 15,4% în lei, la 4,88 miliarde de lei, şi cu 17,6% în moneda europeană, la 1,17 miliarde de euro, evoluţie susţinută de vânzările prin farmacii, în special de medicamente eliberate pe bază de reţetă.

În volum, piaţa a urcat uşor, cu 0,8%, la 240,4 milioane de unităţi, potrivit celui mai recent raport al firmei de cercetare a pieţei IMS Health România, publicat de Mediafax.

Pe canale de distribuţie, în timp ce piaţa farmacilor a consemnat o creştere în volum de 2%, la 223,2 milioane de unităţi, pe cea a spitalelor se observă o scădere de 12,4%, la aproximativ 17,2 milioane unităţi.

În valoare, vânzările prin farmacii au crescut în primele şase luni cu 18,4%, la 4,36 miliarde de lei, dar cele către spitale au scăzut cu 5%, la 519 milioane de lei. Exprimate în moneda europeană, vânzările prin canalul de retail s-au majorat cu 20,7%, la 1,05 miliarde de euro, iar cele către de spitale au coborât cu peste 3%, la 125 de milioane de euro.

Pe segmente, valoarea vânzărilor de produse cu prescripţie s-a plasat la 4,33 miliarde de lei (1,04 miliarde de euro), în avans cu 17,4%, iar a celor de medicamentele fără reţetă la 545,3 milioane de lei (131,5 milioane euro), cu 1,3% mai mari faţă de primele şase luni ale anului trecut.

În volum, segmentul medicamentelor cu prescripţie a crescut cu 2,5% în primul semestru din acest an, la 175,4 milioane de unităţi, dar cel al produselor fără prescripţie a avut un trend descendent, scăzând cu 3,7%, la 65 de milioane de unităţi.

Potrivit IMS Health, grupul elveţian Roche se află în topul clasamentului primelor 20 de companii care activează pe piaţa locală, cu vânzări de 485,1 milioane de lei (aproximativ 117 milioane de euro), pe locul secund se regăseşte compania Novartis, cu afaceri de 322,5 milioane de lei (77,8 milioane de euro), iar pe trei producătorului britanic GlaxoSmithKline, cu vânzări de 307 milioane de lei (74 milioane de euro).

Acestea sunt urmate pe patru de compania americană Pfizer, cu 281,6 milioane de lei (67,9 milioane de euro), şi pe cinci de francezii de la Sanofi-Aventis, cu 272,4 milioane de lei (65,7 milioane de euro).

Raportul IMS este realizat pe baza preţurilor la medicamente la intrarea în farmacii. IMS Health furnizează de servicii de cercetare pentru industria farmaceutică şi de servicii medicale. Grupul are activităţi în peste 100 de ţări din lume.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite