Românii aleg banca în funcţie de amabilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii îşi aleg banca în funcţie de încredere şi de amabilitate, şi mai puţin în funcţie de oferta efectivă a instituţiei, potrivit celui mai recent studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) - National Banking Index.

Aproape jumătate dintre utilizatorii de servicii bancare din România declară că nu îi nemulţumeşte nimic cu privire la relaţia pe care o au cu banca. Totuşi, deşi spun că sunt mulţumiţi per total de serviciile bancare, dar şi de aspecte mai specifice ale colaborării cu băncile, românii consideră serviciile ca fiind doar în favoarea băncilor.

Studiul mai arată că doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multă încredere în bănci, în timp ce 41% au multă încredere, 40% puţină, iar 13% foarte puţină. Dintre băncile prezente pe piaţa românească, BCR se bucură de cea mai ridicată notorietate (34%), urmată de BRD (18%), Banca Transilvania (13%), Raiffeisen Bank (11%) şi Bancpost (5%). Potrivit studiului, unul din 10 utilizatori de servicii bancare, cu rezidenţa în mediul urban, intenţionează să ia un credit de la bancă în viitorul apropiat. Într-o lună normală, doar 39% din utilizatorii de servicii bancare din mediul urban reuşesc să facă economii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite