Românii, seduşi de era consumului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Atraşi de sistemele de creditare şi de "explozia" de magazine, clienţii au început să prindă gustul cumpărăturilor în hipermarket şi supermarket Românii cumpără zilnic mâncare,

Atraşi de sistemele de creditare şi de "explozia" de magazine, clienţii au început să prindă gustul cumpărăturilor în hipermarket şi supermarket

Românii cumpără zilnic mâncare, dar cheltuiesc mai puţini bani pentru produsele de igienă personală şi de întreţinere a locuinţei. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei Mednet Marketing Research, aproape jumătate din români achiziţionează zilnic produse alimentare, în timp ce produsele nealimentare intră în coşul de cumpărături o dată pe săptămână sau la două săptămâni.

Potrivit studiului Mednet, 46% din repondenţi cumpără produse alimentare zilnic sau aproape zilnic. Acest lucru este pus, de către autorii cercetării, pe seama faptului că românii sunt adepţii produselor alimentare proaspete (fructe, legume, pâine etc.) şi a mâncărurilor gătite în casă - tradiţional, deşi se mai apelează şi la semipreparate, acestea fiind preferate în special de către tineri.

Mai puţini bani pentru igienă

Referitor la produsele nealimentare, o treime din repondenţi au precizat că achiziţionează mărfuri nealimentare, precum detergenţi, produse de igienă personală, cosmetice, săptămânal, în timp ce 18,4% şi 19,3% din subiecţii intervievaţi achiziţionează produse nealimentare o dată la două săptămâni, respectiv o dată pe lună. Studiul mai arată că persoanele tinere achiziţionează într-o măsură mai mare mărfuri nealimentare, comparativ cu persoanele în vârstă. "În general, persoanele cu venituri mici, precum şi pensionarii achiziţionează cu precădere produse nealimentare cam o dată pe lună. Din rândul celor care nu au o periodicitate în această privinţă se evidenţiază categoria populaţiei active, cu un venit mediu sau peste medie", se precizează în studiu.

Pieţele tradiţionale sunt în top

Sedus de sistemele de creditare şi de "explozia" de magazine de pe piaţă, românul a început să prindă gustul cumpărăturilor în formele moderne de comerţ. Din punct de vedere al celor mai vizitate locuri pentru cumpărături, studiul Mednet arată că 74% preferă hipermarketul şi 56,7% îşi fac cumpărăturile în supermarket.

Magazinele gen cash&carry şi tradiţionala piaţă sunt preferate în egală măsură de repondenţi, cu circa 43% din opţiuni. "În acest context, putem preciza faptul că din piaţă se mai cumpără fructele şi legumele, mai exact <> , pentru că acolo produsele sunt considerate ecologice şi mai proaspete. De asemenea, oamenii preferă să cumpere din piaţă pentru că aceasta mai păstrează din "farmecul de demult", se mai poate negocia preţul cu vânzătorii în funcţie de cantitatea care se cumpără şi de calitatea produselor", au declarat autorii cercetării.

Ca tendinţă, studiul Mednet arată că românii au început să nu mai cumpere produse alimentare din magazinele mici de cartier pentru că nu au rulaj mare de marfă, iar vânzătoarele nu sunt amabile.

Totodată, persoanele intervievate în cadrul acestui studiu au declarat că recurg cel mai des la magazinele tip hipermarket (98,6%) şi cash&carry (92,9%) în special atunci când doresc să cumpere atât produse alimentare, cât şi nealimentare, fiind atraşi de conceptul "totul sub acelaşi acoperiş". Peste două treimi din aceştia au declarat că fac cea mai mare parte a cumpărăturilor vinerea şi sâmbăta, iar 42,3% din repondenţi merg la cumpărături pe jos, în timp ce 40,6% folosesc ca modalitate de deplasare automobilul personal şi 14,6%, transportul în comun.

Studiul privind obiceiurile de consum ale românilor a fost realizat la nivel naţional, în luna ianuarie a acestui an, pe un eşantion reprezentativ de 1.200 de persoane, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Pentru concretizarea acestei cercetări sociologice s-a recurs la metoda de investigare "face to face", la domiciliul subiecţilor, marja de eroare fiind de ± 2.82%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite