Românii îşi schimbă maşinile mai des decât anvelopele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

corespunzător, un cauciuc are o durată de viaţă de până la 50.000 de kilometri, însă mai mult de jumătate din autovehiculele care circulă în Bucureşti reprezintă un pericol pentru

corespunzător, un cauciuc are o durată de viaţă de până la 50.000 de kilometri, însă mai mult de jumătate din autovehiculele care circulă în Bucureşti reprezintă un pericol pentru siguranţa traficului rutier. Acesta este rezultatul unui studiu realizat de Sama Service în colaborare cu cei de la Good Year, care au constatat că 62,37% din maşinile din Bucureşti circulau cu o presiune în pneuri dincolo de standardele şi toleranţele admise. Pneurile necorespunzătoare cresc uzura maşinii, sporesc consumul de carburant şi pun în pericol siguranţa traficului rutier, însă, cu toate acestea, românii nu verifică periodic presiunea din cauciucuri şi pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic.
Din cele 574 de autovehicule monitorizate de Sama Service, 358 circulau cu o presiune în pneuri total inadecvată. Studiile internaţionale relevă faptul că 1 din 20 de accidente rutiere survenite pe străzile din Europa se petrec din cauza presiunii nepotrivite în pneuri, iar 3 din 5 autovehicule au presiunea scăzută cu 25 la sută faţă de cea normală.
"Verificarea presiunii anvelopelor este o regulă vitală pentru deplasarea în siguranţă a autoturismelor în trafic", spune Florin Ion, directorul general al Sama Service. În ultimii 15 ani, parcul auto, precum şi numărul şoferilor s-au dublat, explică acesta.
"Procentajul de 62% al autovehiculelor incorect presurizate ne îndreptăţeşte să credem că o campanie de conştientizare a conducătorilor auto trebuie să continue", a mai adăugat Florin Ion.
Potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, cele mai multe dintre accidentele uşoare se petrec din cauza neadaptării autoturismelor la condiţiile meteo nefavorabile, a anvelopelor uzate şi a drumurilor proaste. Statisticile arată că românii îşi schimbă cauciucurile numai în momentul în care acestea devin într-adevăr impracticabile.
"Doar maşinile de firmă mai respectă regulile de adaptare a autoturismelor la condiţiile meteo. Din păcate, majoritatea conducătorilor auto nu îşi echipează maşinile cu lanţuri şi anvelope pentru iarnă", spune Constantin Vergu, proprietarul unui magazin de piese auto.

Anvelopele cu azot au viaţă mai lungă
Puţini dintre şoferi cunosc că anvelopele sunt permeabile, fapt care duce la scăderea presiunii în pneuri. Prin umflarea anvelopelor cu azot, gaz inert, se pot reduce ciclurile de umflare a anvelopelor cu până la o treime. S-a constatat faptul că, prin utilizarea azotului în anvelope, se obţin o mai bună constantă a temperaturii în anvelope, o presiune constantă superioară, durată de viaţă a jantelor, sporită, care nu mai sunt afectate de lipsa umidităţii şi o amortizare mai bună decât cea conferită de aer, gropile fiind mai bine suportate de sistemul de suspensie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite