Românii au prins gustul iPod-urilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consumatorii români de muzică se arată tot mai atraşi de cele mai recente oferte de playere portabile. Vedetele ultimelor luni, sunt, incontestabil, iPod-urile produse de Apple, companie care

Consumatorii români de muzică se arată tot mai atraşi de cele mai recente oferte de playere portabile. Vedetele ultimelor luni, sunt, incontestabil, iPod-urile produse de Apple, companie care domină şi topul mondial al vânzărilor în acest domeniu. Vânzătorii şi distribuitorii de produse IT&C spun că iPod începe să se impună din ce în ce mai evident şi pe piaţa românească în rândul cumpărătorilor de playere portabile.
Analiştii Wall Street spun că Apple şi-a impus brandul iPod ca lider pe piaţa mondială de playere de muzică portabilă. Pentru 2006, volumul total al vânzărilor de iPod-uri este estimat la aproximativ 23,5 milioane de unităţi, în condiţiile în care numai în acest trimestru se aşteaptă ca Apple să livreze 10,5 milioane de unităţi iPod. Valoarea estimată iniţial de producător era de 8,5 până la 9,5 milioane de unităţi. Cea mai mare parte a cumpărătorilor de iPod-uri sunt tinerii, în special liceenii. Un sondaj efectuat recent a relevat faptul că Apple a început să fie cumpărat de consumatori tot mai tineri, acest lucru urmând să aducă beneficii companiei în următorii 10 ani, când actualii liceeni vor forma grupul-ţintă al companiilor de IT&C. Acelaşi sondaj a scos la iveală faptul că, în Statele Unite, 77 la sută din studenţi deţin un MP3 player, iar 74 la sută din aceştia şi-au cumpărat un iPod.

Cel mai căutat model, iPod 30GB black
Datorită succesului înregistrat de iPod, dar şi de software-ul pentru download de muzică iTunes, valoarea de piaţă a companiei Apple a crescut, ajungând din nou la cifra de 10 miliarde de dolari. "Vânzările de iPod-uri şi accesorii au înregistrat în 2005, faţă de 2004, o creştere de 1.100%. Estimăm ca în 2006 creşterea să se dubleze", ne-a declarat Tudor Ciortea, dealer autorizat Apple. Cu o greutate de 136 de grame, ecran LCD, 65K culori, 320x240 pixeli, software de download inclus, playerul de la iPod cu o capacitate de 30 GB se află în topul vânzărilor de playere portabile. "În martie, clasamentul celor mai cumpărate branduri a fost Apple, Creative, iRiver, lider fiind modelul de iPod 30GB, la 1200 RON cu TVA inclusă, dar şi iPod Shuffle, la 512 Mb, cu un preţ final de 380 RON", ne-a declarat Liviu Taloi, reprezentant emag.ro, portal de vânzări IT&C. Vânzările au început să crească în septembrie anul trecut şi şi-au continuat trendul ascendent până în prezent. "În ultimele luni, am vândut în jur de 20-30 de iPod-uri pe lună, ceea ce este foarte bine", a mai spus Liviu Taloi. În vara anului trecut au existat ceva probleme cu stocul de iPod-uri în sensul că, deşi cererea exista, importatorul nu a reuşit să răspundă cererii distribuitorilor. Pentru a preîntâmpina astfel de probleme pe viitor, reprezentanţii emag spun că s-au creat stocuri suficiente, odată cu creşterea accelerată a vânzărilor pentru acest tip de produs.

Accesoriile iPod, ultima modă
O dovadă în plus a faptului că iPod-urile sunt "pe val" este faptul că pe piaţă au apărut şi accesorii pentru acest tip de electronice. "Recent, am primit pe stoc huse de diferite culori şi un fel de ciorăpel pentru agăţarea iPod-ului la gât sau oriunde altundeva", ne-au declarat reprezentanţii Flamingo. Compania are în ofertă un număr mare de playere, cu preţuri variind între 6 milioane şi 16 milioane. Pentru Flamingo, cel mai bine vândut iPod a fost modelul nano, cu o capacitate de stocare de 2GB, al cărui preţ este de 950 RON.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite