Românii, obligaţi să achite rovinieta pe un an

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transportatorii rutieri din România sunt nemulţumiţi că legile îi obligă la plata anuală a rovinietei, deşi nu folosesc drumurile naţionale zi de zi. Argumentul lor este că în statele

Transportatorii rutieri din România sunt nemulţumiţi că legile îi obligă la plata anuală a rovinietei, deşi nu folosesc drumurile naţionale zi de zi. Argumentul lor este că în statele europene achitarea acestui tarif se poate face fracţionat, pe zile.
Reprezentanţii ministerului de resort susţin că aplicarea tarifelor anuale în România este reglementată de o directivă europeană din 1999. Dacă la noi plata anuală are caracter de obligativitate, în Europa este doar o recomandare, pe care România s-a grăbit să o aplice ca şi cum ar fi obligatorie, mai spun transportatorii.
Vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Ion Lixandru, ne-a declarat că transportatorii români sunt obligaţi să plătească pentru fiecare autocamion Euro 3 (minimum 12 tone) echivalentul a 750 euro/an. Asta în condiţiile în care autovehiculul nu foloseşte infrastructura naţională în fiecare zi, timp de un an. "Rovinieta este o taxă de utilizare a drumurilor naţionale, care reprezintă doar 7% din toată infrastructura României", spune Lixandru. Transportatorii explică faptul că legislaţia europeană permite cumpărarea fracţionată a vinietei naţionale în momentul tranzitării unei ţări, în funcţie de timpul real necesar pentru par-curgerea unei rute. De altfel, şi România aplică aceeaşi regulă, însă numai pentru utilizatorii din alte ţări. Există ţări în care vinieta naţională se plăteşte anual de către cetăţenii ei, dar şi ţări care aplică fracţionat acest tarif, inclusiv pentru propriii cetăţeni.
Deocamdată, legea nu se schimbă
În acest moment, şoferii români plătesc taxa de utilizare a infrastructurii potrivit unui act normativ care transpune o directivă europeană din 1999. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) ne-au declarat că, cel puţin deocamdată, nu există intenţia de modificare a legislaţiei naţionale. Orice schimbare a legii este posibilă numai după modificarea acelei directive europene. Vestea bună este că subiectul e dezbătut, în această perioadă, la nivel european.
Lungimea drumurilor din România este de peste 198.000 kilometri, autostrăzile reprezentând mai puţin de 1% (228,68 km), în timp ce drumurile naţionale deţin o pondere de aproximativ 7% (14.768 km). Străzile din localităţile rurale însumează mai mult de 97.000 km.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite