Românii tot mai interesaţi de laptop-uri, tablete şi smartphone-uri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În acest an, vânzările de laptop-uri, tablete şi smartphone-uri vor creşte semnificativ datorită  nivelului sporit de accesibilitate a preţului noii tehnologii, dar şi datorită gradului de penetrare încă redus al acestor dispozitive în România, sunt de părere reprezentanţii Flanco.

Oficialii lanțului de retail electro-IT se aşteaptă în acest an ca în magazinele Flanco vânzările de laptop-uri să crească cu 20%, cele de tablete să se tripleze, iar smartphone-urile să cunoască o creștere a vânzărilor de 10 ori mai mare faţă de anul precedent.

În 2011, în magazinele Flanco, notebook-urile au avut o pondere în vânzări de circa 17%, iar pentru 2012, retailerul estimează o creștere cu 20% a vânzărilor pentru această categorie de produse.

În prezent, rata de penetrare în România  a notebook-urilor este de 20%, în condițiile în care în ultimul timp se adresează toți membrii unei familii cu aceste produse (nu se mai vinde doar o unitate de PC sau notebook per familie), iar durata de viață pentru un echipament IT este de aproximativ 3 ani.

În 2011, în vânzările Flanco, tabletele au avut o pondere de circa 1% în vânzările totale, respectiv 5% în vânzările din categoria PC. Pentru 2012, reprezentanţii companiei estimează o triplare a vânzărilor de tablete, în condițiile în care piaţa de tablete este încă la început în România.

Potrivit retailerului, în medie, românii cheltuiesc 400 euro pe un laptop, 250 euro pe o tabletă și 400 euro pe un smartphone.

Evoluția prețurilor

Potrivit reprezentanților Flanco, prețurile laptop-urilor, tabletelor și smartphone-urilor au crescut pe finalul anului 2011, din cauza evoluției unor factori precum costul materialelor, disponibilitatea componentelor și evoluția cursului de schimb.

În ceea ce privește evoluția prețurilor în 2012, compania estimează creşteri ale preţului mediu pentru laptopuri, datorate, în primul rând, reducerii disponibilităţii de hard-disk-uri. Tabletele şi smartphone-urile pot înregistra, de asemenea, uşoare creşteri de preţ, pe fondul îmbunătățirii performanțelor și a dotărilor fiecărui echipament.

“Clienții care investesc în astfel de produse sunt tineri  (60% având vârsta până în 35 ani), dinamici (au nevoie de portabilitate sporită), pasionați de tehnologie și avizi de informații în timp real“, a declarat Violeta Luca, marketing director al companiei Flanco.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite