Românii au cumpărat de două ori mai puţine maşini noi decât uzate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul maşinilor second-hand din import a crescut de două ori în 2007 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut Taxa de primă înmatriculare nu a stopat importul de maşini uzate,

Numărul maşinilor second-hand din import a crescut de două ori în 2007 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

Taxa de primă înmatriculare nu a stopat importul de maşini uzate, aşa cum au prevăzut iniţiatorii ei. Dimpotrivă, ritmul de creştere al importurilor de autoturisme second-hand a fost, în primul trimestru al acestui an, de circa două ori mai accelerat decât totalul importurilor.

Astfel, în primele trei luni ale anului, numărul maşinilor uzate importate a fost de 14.231 unităţi, cu 109,9% peste nivelul din primul trimestru al anului trecut, potrivit datelor prezentate într-un studiu al Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP). Numărul total de autoturisme importate a fost de 50.103 unităţi, în urcare cu 51,6% faţă de primele trei luni din 2006. Ritmul de creştere în ianuarie-martie 2006 faţă de ianuarie-martie 2005 a fost de 68,2% pentru autoturismele uzate, la 6.781 bucăţi.

Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul anului şi se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autoturismului. Principalul motiv invocat de autorităţi pentru aplicarea acestei taxe a fost limitarea importul de maşini poluante, după aderarea României la Uniunea Europeană.

Comisia Europeană a criticat însă Executivul pentru introducerea acestei taxe şi a iniţiat procedura de infringement (încălcarea reglementărilor comunitare) împotriva României.

În funcţie de capacitatea cilindrică, cea mai mare pondere, de 34,7%, au avut-o autoturismele noi cu motor de 1,4-1,6 litri, urmate de cele cu motor de 1,2-1,4 litri, cu 30,4%. O pondere ridicată, de 14,2%, au avut-o şi autoturismele cu capaciate de 1,8-2 litri.

"Estimăm că şi din punct de vedere al capacităţii cilindrice tendinţa cumpărătorilor şi implicit a înmatriculărilor se va păstra, adică circa 35% din acestea se vor încadra în clasa de 1,200-1,4 litri, iar circa 40% vor face parte din clasa 1,4-1,6 litri", se spune în studiu. Pentru anul 2007, CNP estimează o creştere a producţiei autohtone de vehicule cu circa 10%, la aproximativ 235.000 de unităţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite