Românii au cumpărat 210.000 de maşini în 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările totale de autoturisme au crescut cu 18% în primele zece luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 209.935 unităţi, potrivit ultimului raport

Vânzările totale de autoturisme au crescut cu 18% în primele zece luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 209.935 unităţi, potrivit ultimului raport publicat de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Renault conduce, în continuare, în clasamentul mărcilor de import, chiar dacă în luna august, Renaul Clio, lider de piaţă incontestabil, fusese detronat de modelul Skoda Fabia, distribuit de importatorul Porsche România. Astfel, în pofida unei scăderi a vânzărilor de 3,3%, francezii rămân lideri de piaţă. Renault a distribuit 17.257 de unităţi în 2006.
Mărcile Skoda şi Volkswagen au înregistrat creşteri semnificative, de 38%, respectiv de 30%, şi sunt poziţionate pe locurile doi şi trei. Următoarele poziţii sunt ocupate de Peugeot - 8.742 unităţi (+21,9%), Opel - 8.443 unităţi (+106,1) şi Ford - 7.638 unităţi (+78,7%). Opel a realizat cea mai mare creştere pe acest segment. Clasamentul pe modele de autoturisme nu s-a schimbat faţă de cel prezentat în ultimul raport al APIA. Cel mai bine vândut brand de import rămâne Renault Clio - cu 10.790 unităţi (+6,5%), urmat de Skoda Fabia - 5.952 unităţi (+64,4%) şi Skoda Octavia Tour - 5.557 unităţi (+41,5%). În poziţiile următoare se regăsesc Renault Megane - 5.458 unităţi (minus 17,1%), Opel Astra Classic - 4.607 unităţi (+197,6%) şi Skoda Octavia - 4.416 unităţi (+5,2%).
Ponderea maşinilor echipate cu motoare diesel în totalul vânzărilor a ajuns la aproape 40% în primele zece luni ale acestui an. Dintre acestea, circa jumătate sunt pe segmentul de import.
În comparaţie cu anii trecuţi, creşterea vânzărilor de autoturisme pe anul 2006 este mai ponderată, iar potrivit specialiştilor situaţia va fi aproximativ asemănătoare şi în următorii ani. Creşterea a fost mult mai spectaculoasă în 2005, când în primele zece luni ale anului vânzările au fost mai mari cu 56,7% faţă de cele din 2004.
Dacă cererea pentru autoturisme a crescut cu 18 procente anul acesta, lucrurile nu stau la fel şi în ceea ce priveşte vehiculele utilitare. Vânzările pe acest segment s-au diminuat cu 6%, ajungând la 30.688 unităţi. Anul trecut, când piaţa utilitarelor a explodat, dealerii auto au distribuit aproape 33.000 de unităţi.
Pe segmentul vânzări, producătorul Dacia a atins în perioada ianuarie-octombrie 2006 nivelul de 80.844 de unităţi, cu 10.000 de unităţi mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte cota de piaţă, aceasta a scăzut cu aproape 6 procente. Astfel, dacă în 2005, cel mai mare producător autohton deţinea o cotă de piaţă de 43,8%, anul acesta, Dacia deţine doar 38,5%.
O diminuare a cotei de piaţă suferă şi Daewoo, care a vândut în intervalul ianuarie - octombrie din acest an 19.810 maşini, în creştere cu peste 10% faţă de rezultatul din aceeaşi perioadă de anului trecut, când au fost vândute 17.951 unităţi. În ciuda evoluţiei favorabile, cota de piaţă a constructorului de la Craiova a scăzut cu 0,7%.
Piaţa totală de autovehicule, inclusiv vehicule comerciale medii şi grele, precum şi autobuze, a avansat cu 14,1% în primele zece luni,

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite