Romanii au cumparat lacuri si vopsele de peste 142 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* 250 de producatori si importatori de profil concureaza pe piata romaneasca * Se cauta produsele ieftine

Lacurile si vopselele vandute anul trecut pe piata romaneasca au insumat peste 142,8 milioane de euro, din care produsele autohtone au insumat 61,3 milioane de euro. Potrivit datelor Institutului National de Statistica, productia interna de lacuri si vopsele a fost in 2003 de 44.608 tone, fata de 42.883 tone in anul precedent, cresterea consemnata fiind de 4 la suta. In ce priveste importul de astfel de produse, cantitatea de produse straine vandute in Romania a fost mai mica cu 10 la suta in aceeasi perioada. Practic, datele arata ca in 2002 s-au importat 43.317 tone de lacuri si vopsele, in timp ce in 2003 au fost aduse in tara numai 39.334 tone. Acestea au fost importate mai ales din Germania (27,2 milioane de euro), Italia (14,1 milioane de euro), Marea Britanie (5 milioane de euro) si Franta (4,8 milioane de euro). Pe de alta parte, anul 2003 a fost caracterizat de o crestere a exportului de lacuri si vopsele cu 45 la suta, respectiv de la 1.080 tone in 2002 la 1.562 tone anul trecut. Produsele romanesti au avut succes mai ales in Moldova, Ungaria, Bulgaria si Germania. Piata de vopsele din Romania este sustinuta de 250 de producatori sau importatori, mai arata datele statistice. Tendintele reale ale pietei din ultimii ani arata ca vopselele lavabile inregistreaza o crestere a cererii, cu un nivel mediu de 6-7 la suta pe an, in detrimentul emailurilor. Acest fapt se datoreaza, spun surse din piata, in primul rand, normelor internationale pe care tara noastra este obligata sa le respecte, in perspectiva aderarii la Uniunea Europeana. In ce priveste consumatorii, trebuie spus ca pretul, reputatia producatorului sau marcii si atractivitatea "la raft" au ramas principalele criterii de alegere a vopselelor. "Pe aceasta piata, pretul mic face legea. Cei mai multi cumparatori apreciaza, inainte de toate, costul si ulterior au in vedere calitatea. Pentru a specula aceasta situatie, marii producatori au lansat, pe langa marcile de renume, produsele-surogat de vopsele ieftine. Realitatea arata ca, in prezent, aproape toti au promovat, sub aceeasi umbrela, produse cu grad diferit de calitate, cautand sa raspunda cerintelor oricarui tip de utilizator", spun surse din piata. Analiza evolutiei activitatii in sector arata modificarea structurii pietei, prin reducerea cererii de vopsele industriale. Majoritatea producatorilor s-au reprofilat pe fabricarea vopselelor decorative, cele mai cautate fiind vopselele lavabile, in special cele destinate uzului casnic.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite