Românii sunt "comozi şi infideli" în relaţia cu băncile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ofertele diversificate ale băncilor comerciale îi fac pe români să nu rămână fideli unei singure instituţii financiare. Când apelează la serviciile unei bănci, clienţii se uită în

Ofertele diversificate ale băncilor comerciale îi fac pe români să nu rămână fideli unei singure instituţii financiare. Când apelează la serviciile unei bănci, clienţii se uită în principal la dobânzi şi la reţeaua băncii, după cum indică rezultatele unui studiu realizat de administratorii portalului financiar-bancar smartbank.ro.
Mai bine de o treime (35%) din persoanele chestionate de către realizatorii statisticii sunt de părere că nivelul dobânzilor este criteriul principal pe care îl au în vedere românii atunci când apelează la serviciile unei bănci. Ceea ce denotă o lipsă de fidelitate a clienţilor faţă de bănci. Această atitudine este pusă pe seama modului în care instituţiile financiare de pe piaţa românească îşi atrag clienţii, promoţiile şi dobânzile speciale având un rol decisiv.

Banca de lângă casă e cea mai bună
Reţeaua bancară este un alt criteriu care defineşte comportamentul de consum financiar-bancar a 33% din participanţii la sondaj. Astfel, 10% din repondenţi au avut în vedere reţeaua de sucursale, 12% - reţeaua de ATM-uri, în timp ce 11% ţin cont de apropierea de agenţie. "Rezultatele confirmă faptul ca mulţi români se uită mai puţin la brandul băncii - 9% - şi mai mult la costurile sau beneficiile directe ale serviciului bancar pe care îl aleg. De asemenea, mulţi români aleg comoditatea, încercând să se adreseze băncii care se află în imediata apropiere a locuinţei sau băncii care are agenţii şi ATM-uri în cât mai multe locuri de interes", este de părere Răzvan Iancu, coordonator al proiectului smartbank.ro.Diversitatea serviciilor îi atrage în mod direct pe 5% din români, însă 15% consideră că o bancă alături de care lucrează trebuie să ofere şi un serviciu de internet banking cu tarife convenabile. Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor a 545 de persoane cu vârste cuprinse între 18-45 de ani, din mediul urban, cu venituri medii şi mari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite