România nu mai este atractivă pentru retaileri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România nu mai este o destinaţie atractivă pentru retailerii internaţionali, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă A.T. Kearney.

Dacă anul trecut piaţa românească ocupa locul 28 în rândul ţărilor emergente care prezentau potenţial pentru retail, în acest an, ea nu mai apare în topul care cuprinde 30 de state. În 2009, România se găsea pe poziţia 23. Bulgaria a rămas în top, ocupând ultimul loc.

Criteriile luate în considerare sunt, în proporţii egale, riscul asociat fiecărui stat, gradul de atractivitate al pieţei, gradul de saturaţie al pieţei şi presiunea factorului temporal, care arată momentul oportun pentru intrarea pe respectiva piaţă. Ţările incluse în studiu sunt împărţite în trei categorii. Primele zece sunt cele mai atractive pentru investitori. Pe prima poziţie se situează Brazilia, urmată de Uruguay, Chile, India şi Kuweit.

China ocupă cea de-a şasea poziţie. Prima parte a clasamentului este încheiată de Turcia. În următoarea categorie, „ţări demne de luat în considerare", se găsesc state precum Liban, Egipt, Albania şi Sri Lanka. În ultima parte, „state cu prioritate redusă", sunt incluse Malaysia, Mexic, Vietnam şi Bulgaria.

Vânzările cu amănuntul pe cap de locuitor aproape că s-au dublat în ultimii 10 ani, ajungând la 3.850 de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite