Roman Brasov si ARO ar putea fi obligate sa restituie banii dati de stat ca ajutoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Concurentei a monitorizat un numar de 16 societati din constructia de masini. Dintre acestea, doar Dacia Pitesti a beneficiat regulamentar de ajutoare de stat in valoare de 2.045 miliarde

Consiliul Concurentei a monitorizat un numar de 16 societati din constructia de masini. Dintre acestea, doar Dacia Pitesti a beneficiat regulamentar de ajutoare de stat in valoare de 2.045 miliarde lei intre 2000 si 2004. Pana in 2006, Automobile Pitesti va mai beneficia de facilitati pana la limita autorizata de 2.791 miliarde lei. Dacia Pitesti a beneficiat de scutirea de la plata impozitului pe profit pana in decembrie 2006 si scutirea de taxe vamale si TVA la utilajele pentru investitii. Surse din Consiliul Concurentei ne-au declarat ca, spre deosebire de ajutoarele de stat acordate lui Mittal-Sidex, care vizeau strategia de restructurare a siderurgiei si viabilizarea Sidex, ajutoarele de stat pentru Dacia s-au acordat pentru programe mari de investitii. Alte societatii precum Daewoo Craiova, Roman Brasov, ARO Campulung si Mefin Sinaia au primit ajutoare de stat fara sa se incadreze in regulamentul convenit cu Uniunea Europeana. Pentru doua societati - Roman Brasov si ARO, care depasesc pragul minimis si au beneficiat si facilitati fara o notificare catre Consiliul Concurentei, au fost demarate investigatii. "Nivelul ajutoarelor pentru cele doua firme se va stabili doar la sfarsitul anchetei. Daca se va considera ca ajutoarele au fost acordate in afara regulamentului, AVAS va hotari cum se vor recupera banii de la ARO si Roman Brasov", ne-au declarat surse din Consiliul Concurentei. Asa cum se stie, in prezent, ARO e falit, iar Roman Brasov s-a transformat in parc industrial.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite