Rezilierea contractelor telecom, doar pe hârtie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Legea care elimină taxele abuzive din abonamentele de telecomunicaţii poate fi pusă în practică doar dacă clientul nu a beneficiat de o promoţie. Dacă ai cumpărat un telefon sau un laptop subvenţionat nu poţi renunţa la serviciile operatorului decât dacă plăteşti contravaloarea produsului.

Anunţată ca o lege care va lovi sub centură operatorii telecom şi pe cablişti, ordonanţa privind rezilierea contractelor înainte de termen este mai mult doar un balon de săpun. Sunt foarte puţin români care au încheiat un abonament de telefonie fără a beneficia de un telefon la un preţ promoţional, cu câteva sute de lei mai ieftin decât unul luat „la liber". 

Mai citiţi şi:

Ce trebuie să faci pentru a primi asigurare de şomaj la abonamentele de cablu şi telefonie

Există şi situaţia în care clientul a beneficiat de posibilitatea cumpării în rate a unui laptop - câte un milion lunar pe durata contractului. Aceştia nu vor putea renunţa atât de uşor la serviciile operatorilor - nu vor plăti o taxă de reziliere ca până acum, dar vor trebui să achite contravaloarea produsului, atât cât a mai rămas până la încheierea contractului.

Potrivit legii, „dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză, dar drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunţării unilateral".

„Operatorul face astfel de investiţii (n.red. subvenţionează costul unui echipament) ştiind că poate conta pe un contract care se încheie pentru o anumită perioadă", arată Cristina Popescu, director de relaţii publice al operatorului Romtelecom.

Ea explică că, în cazul în care clientul a beneficiat de o promoţie, de exemplu un laptop împreună cu un abonament de internet, în momentul în care vrea să renunţe la contract înainte de termen, atunci va plăti valoarea produsului subvenţionat. Din 23 iunie, când legea a trecut de Camera Deputaţilor şi până acum, ea spune că doar câteva persoane au cerut rezilierea contractelor. Dintre clienţii noi, în jur de 10% provin de la alţi operatori.

Oficialii UPC spun că nu estimează un aflux foarte mare de abonaţi care vor să renunţe la serviciile operatorului în urma acestei legi. „Dacă un client cere rezilierea contractului pentru că nu este mulţumit de servicii, atunci el este preluat de o echipă specializată şi i se oferă minute gratuite sau alte servicii", arată aceştia.

Se aplică şi pentru contractele în derulare

Dacă totuşi operatorii includ o taxă de reziliere, puteţi să-i acţionaţi în instanţă şi să cereţi daune.Legea se aplică şi pentru contractele deja încheiate. Asociaţia Operatorilor Mobili din România a susţinut în mai multe rânduri că o astfel de lege va duce la dispariţia de pe piaţă a telefonelor gratuite sau cu preţ mic la abonament.

Românii, nemulţumiţi de serviciile operatorilor

Peste 44% din abonaţii nemulţumiţi de personalul operatorilor telecom au renunţat la aceştia, potrivit Gfk.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite