Rezervările pe internet reduc profitul agenţiilor de turism

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi români apelează la varianta on-line a rezervărilor turistice pentru destinaţiile externe, renunţând la serviciile agenţiilor, atrag atenţia chiar operatorii turistici. De vină

Tot mai mulţi români apelează la varianta on-line a rezervărilor turistice pentru destinaţiile externe, renunţând la serviciile agenţiilor, atrag atenţia chiar operatorii turistici. De vină este şi lipsa unor oferte variate, care să-i agaţe pe turiştii dornici de destinaţii exotice. În ciuda câtorva avantaje clare ale sistemului electronic libertate mare de alegere, timp economisit - turiştii pot lua şi ţepe.
Turiştii români încep să se alinieze la tendinţele europene în materie de comerţ electronic, mai ales tinerii din clasa mijlocie în formare. Cristian Mihai Bălcescu, directorul agenţiei CMB Travel, spune că, la noi, tendinţa e tot mai pronunţată, fiind vorba de o mentalitate care ţine şi de stilul de viaţă.
În acelaşi timp, şi modul în care unii agenţi înţeleg să-şi trateze clienţii îi determină pe cei din urmă să caute alte variante.
Totuşi, în ciuda economiei de timp şi a libertăţii de a naviga nestingherit pe internet în căutarea unei destinaţii pentru petrecerea vacanţei, turiştii pot să aibă surprize neplăcute. Pe de altă parte, situaţii mai puţin fericite pot să apară şi dacă turistul merge exclusiv pe mâna agentului de voiaj, recunoaşte Bălcescu.

Agenţia de turism, alegerea la îndemână
Cristina Parcea, directorul agenţiei First Class Turism, crede că varianta clasică oferă avantajul preţurilor mai mici, chiar cu 50%, pentru anumite destinaţii. "Agenţiile pot face rezervări de pachete turistice mari, din mai până în octombrie, direct de la operatorul străin, ceea ce aduce reduceri semnificative de preţuri", explică Parcea. În acelaşi timp, agenţiile serioase îi asigură turistului care pleacă pe alte meleaguri serviciile unei persoane care se ocupă de acomodarea turistului, de la cele de ghid până la rezolvarea unor urgenţe. Nu în ultimul rând, apelarea la o agenţie turistică garantează rezervările făcute, spune şi Violeta Constantinescu, directorul agenţiei Ploutos.

Călătorii prin agenţia virtuală
Totuşi, sunt multe persoane care preferă să-şi aranjeze vacanţa, de la un capăt la altul, mergând pe rezervările on-line. Cei care au călătorit în acest fel spun că nu au avut probleme la intrarea în ţara respectivă, confirmarea rezervării făcute ţinând loc de vaucher. Cele mai multe hoteluri "de-afară" preferă varianta achitării la destinaţie, cu excepţia unei sume modice, care se plăteşte electronic. Sunt însă frecvente şi situaţiile în care preţul de pe site-ul unui hotel este mult mai mic decât cel de la faţa locului. "Diferenţa vine, în general, din omiterea unor taxe locale", explică Cristian Mihai Bălcescu. Pentru a preveni "migraţia" clienţilor, agenţiile au început să ia serios în calcul organizarea serviciilor de rezervări on-line.

Sezon estival în Spania, la 30-40 de euro/zi
O vacanţă în Spania, la un hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus, costă, în medie, între 30 şi 40 de euro/zi/persoană, în perioada 15 iulie-30 august. Ofertele variază în jurul sumei de 45 de euro, pentru o rezervare on-line. Pot exista însă şi chilipiruri. Închirierea unei vile cu trei dormitoare în Costa Brava costă 71 euro/zi, iar un apartament de două camere la periferia Parisului 142 euro/zi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite