Reţelele de cartier, în planurile de afaceri ale marilor companii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul reţelelor de cartier se află într-o continuă creştere, într-o piaţă care nu acoperă, încă, în întregime, cererea. Instabilitatea conexiunii, cauzată de echipamentele

Numărul reţelelor de cartier se află într-o continuă creştere, într-o piaţă care nu acoperă, încă, în întregime, cererea. Instabilitatea conexiunii, cauzată de echipamentele semiprofesionale în multe dintre cazuri, sau răspândirea rapidă a virusurilor pălesc în faţa ofertelor care promovează, ca atuuri, costuri scăzute, atât pentru clienţi, cât şi pentru cei ce o administrează, precum şi o viteză mare de transfer între membrii reţelei.
Viitorul acestor "mici afaceri de cartier", care câştigă cotă de piaţă de la un an la altul, nu pare să reprezinte o ameninţare pentru marii operatori de pe piaţa românească, ba, dimpotrivă, aceştia le-au inclus tot mai serios în noile lor strategii.
35% din totalul conexiunilor din România
"Din cele peste 800.000 de conexiuni de acces dedicat la internet din România, valabile la 30 iunie 2006, 368.000 foloseau ca suport alte mijloace. Dintre cele 368.000 conexiuni la internet furnizate prin alte mijloace, aproximativ 360.000 reprezentau conexiuni prin UTP/FTP. În această categorie intră şi majoritatea conexiunilor aferente reţelelor de cartier al căror număr estimăm că se ridică la aproximativ 280.000", precizează Dan Georgescu, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANRC). Astfel, conexiunile realizate prin reţelele de cartier reprezintă aproximativ 35% din numărul total la nivel naţional, faţă de 28,2%, cât însemnau la sfârşitul anului trecut. Însă numărul de conexiuni şi cel al furnizorilor de "reţele de cartier" nu poate fi determinat cu exactitate de ANRC, deoarece în formularul notificării nu se face diferenţierea între furnizorii "clasici" de servicii de acces la internet şi cei de reţele de cartier, subliniază reprezentantul instituţiei. Referindu-se la evoluţia acestor reţele, Dan Georgescu apreciază că acestea vor deveni tot mai performante, ca răspuns la cerinţele utilizatorilor: "Oferta flexibilă şi aflată chiar
pe scara blocului
a adus mulţi români în reţea, români care, pe măsură ce le va creşte nivelul de exigenţă, vor putea apela la alte soluţii, determinând şi piaţa să se adapteze la cererile lor".
"Reţelele de cartier au un statut preferenţial în portofoliul nostru de abonaţi companii. Produsele pe care ei le oferă şi modul în care se poziţionează completează oferta UPC-Astral din această piaţă", spune Călin Geru, B2B marketing manager în cadrul UPC - Astral.
şi RCS&RDS a dezvoltat parteneriate cu câteva reţele de cartier, prin care abonaţii pot beneficia, pe lângă acces la internet, şi de servicii de telefonie fixă RDS.Tel.
Deocamdată, RomTelecom nu furnizează servicii de internet către ceilalţi operatori de pe piaţă, deoarece nu are disponibilă o ofertă pentru această categorie de produse.
"În momentul în care RomTelecom va furniza servicii de acces internet pentru segmentul wholesale, reţelele de cartier legale autorizate - vor constitui cel mai probabil un segment important al clientelei noastre", susţine Vasile Voicu, director executiv adjunct operaţiuni regionale în cadrul RomTelecom. În ceea ce priveşte achiziţiile unor astfel de reţele, reprezentantul RomTelecom susţine că acestea "ar putea fi luate în considerare, ca parte a unei noi strategii de afaceri".

Tarife la abonamentele pentru internet
În majoritatea reţelelor de cartier, tarifele abonamentelor variază între 6 euro şi 12 euro/lună. Cu 20 de lei (aproape 6 euro), abonatul unei reţele de cartier beneficiază de acces complet la internet, fără limită de timp şi trafic nelimitat. Lăţimea de bandă este, în acest caz, de 32 Kb/s, şi metropolitană până în 10 Mb/s. Cu încă 10 lei, lăţimea de bandă este de 256 Kb/s, şi metropolitan de până 100 Mb/s. La 35 de lei (aproape 10 euro), abonatul are acces la o lăţime de bandă de 512 Kb/s, iar pentru 40 de lei lăţimea de bandă în internet este de 512+Kb/s. Astfel, o reţea de cartier cu 1.000 de abonaţi poate obţine, lunar, peste 8.500 de euro din încasările abonamentelor (dacă luăm ca reper o valoare medie de 30 lei/abonament). şi cei care optează pentru unul dintre marii operatori de pe piaţa româneaască, pot porni de la abonamente de 5 euro/lună. De exemplu, la RomTelecom, cu abonamentul Click Net Anytime de 5 euro/lună, clientul beneficiază de o viteză maximă pentru download de 56 Kb/s. Începând din septembrie, Romtelecom oferă două noi produse combinate de telefonie şi internet (2play), ClickNet Express EXTRA 1,5 Mbps, cu 400 minute de telefonie incluse şi ClickNet Express EXTRA 2,5 Mbps, cu 500 minute incluse. UPC oferă trei tipuri de abonamente: Standard (45 de lei), care permite o viteză de download de 512 Kb/s, Plus (70 lei), cu o viteză de download de 1.024 Kb/s, şi Ultra (95 lei), pentru o viteză de download de 1.536 Kb/s. Cei care se orientează către serviciile RCS&RDS au de ales între abonamentul de 9 dolari (lăţime de bandă maximă în oraş 30 Mb/s; lăţime de bandă maximă în internet 1 Mb/s), abonamentul de 15 dolari (lăţime de bandă maximă în oraş - 50 Mb/s; lăţime de bandă maximă în internet 1,5 Mb/s) şi cel de 19 dolari (lăţime de bandă maximă în oraş - 50 Mb/s; lăţime de bandă maximă în internet 2 Mb/s). Traficul este nelimitat pentru fiecare dintre cele trei alternative.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite