Reţelele de tip discount atacă oraşele medii şi mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

consumatorii atenţi la preţuri, în vizorul discounterilor vor intra, în viitorul apropiat, oraşele mici şi medii, acolo unde comerţul modern de-abia începe să facă primii paşi. Expansiunea

consumatorii atenţi la preţuri, în vizorul discounterilor vor intra, în viitorul apropiat, oraşele mici şi medii, acolo unde comerţul modern de-abia începe să facă primii paşi. Expansiunea în aceste zone este favorizată de faptul că marii jucători, precum Metro, Cora sau Carrefour, nu intenţionează să îşi amenajeze magazinele cu suprafeţe standard mari în oraşe cu o populaţie sub 200.000 de locuitori.
"miniMax Discount va construi magazine de acest tip în oraşele cu peste 30.000 de locuitori", spune Rainer Exel, directorul general al companiei. Compania a investit până în prezent circa 3 milioane de euro, pentru deschiderea celor trei centre din Slatina, Târgovişte şi Urziceni, la care se adaugă câte un milion de euro, investiţie imobiliară în terenul pe care sunt amplasate magazinele. Planurile de viitor vizează lărgirea reţelei cu până la 15-20 noi amplasări anual, ţinta finală fiind deschiderea a peste 100 de magazine, în vederea acoperirii întregii ţări. În intervalul imediat următor vor fi lansate încă 11 magazine, în oraşe precum Olteniţa, Mangalia, Cernavodă, Pucioasa, Turnu Măgurele sau Buzău.

Investiţii în ritm alert
O mai mare anvergură o au investiţiile Metro Cash&Carry în reţeaua de tip discounter din portofoliul companiei, sub brandul Real.
"Întreaga investiţie de pe piaţa românească se ridică la peste 40 de milioane de euro şi include echipamentele şi instalaţiile. În octombrie, urmează să deschidem un magazin la Sibiu", a declarat pentru Adevărul, John Rix, managing director Real-Hypermarket România. Obiectivele Real au în vedere un număr total de 15 magazine până la sfârşitul anului 2007. De cealaltă parte, grupul Rewe România, din care face parte Selgros şi Billa, prin reţeaua de discounteri Penny Market şi XXL Mega Discount, intenţionează să se extindă în ritm alert până la sfârşitul anului în curs. Vlad Mihai, project manager în cadrul Departamentului de expansiune al Rewe România, spune că, până la finele anului, reţeaua Penny Market se va extinde cu încă 10 magazine, în oraşe precum Câmpulung, Codlea, Târgovişte, Sinaia, Oneşti, Sighişoara etc. "Investiţia pentru fiecare locaţie Penny Market este cuprinsă între 1,2- 2 milioane de euro, incluzând terenul şi construcţia, în timp ce pentru un magazin XXL Megadiscount suma este de trei ori mai mare", spune Mihai. Kaufland, parte a grupului german Lidl &Schwarz Co&KG, a ajuns la un număr de 12 centre, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 200 de milioane de euro.

Românii vor "One stop"
Valoarea pieţei de retail modern a avut o pondere de circa 20% din totalul magazinelor în care consumatorii români au ales să cumpere anul trecut. "În acest an, estimăm că această piaţă va evolua cu încă 20%, procentaj ce se va menţine şi în 2007", spune oficialul miniMax Discount. În ceea ce priveşte segmentul discounterilor, studiile de piaţă efectuate de către Real arată că preferinţele consumatorilor se îndreaptă către hipermarket. "Acest format, one stop (magazine de tip retail modern - n. red.), se pare că va fi câştigătorul detaşat pe piaţa din România", estimează reprezentantul Real.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite