Retailul se va dezvolta rapid încă patru-cinci ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Procesul de dezvoltare rapidă a companiilor de retail din România va continua încă patru-cinci ani, după care piaţa va trece printr-un proces de consolidare, cu preluări care vor reduce

Procesul de dezvoltare rapidă a companiilor de retail din România va continua încă patru-cinci ani, după care piaţa va trece printr-un proces de consolidare, cu preluări care vor reduce numărul concurenţilor, a declarat directorul general al Carrefour România, Jacobo Caller Celestino.

"Cred că după 2012 vom asista la o concentrare a pieţei şi vor rămâne cinci-şase jucători importanţi, aşa cum s-a întâmplat şi în alte ţări. Va fi momentul când vom asista la o serie de preluări", a spus Celestino la un seminar pe teme economice. În România existau la sfârşitul anului trecut 236 de magazine aparţinând aşa-numitului comerţ modern, reprezentând 33% din numărul total de magazine de comerţ cu amănunul, potrivit datelor prezentate de directorul general al Carrefour România. Din numărul total, 22 de magazine sunt hipermarketuri, 66 supermarketuri, 112 magazine cu discount, iar 36 centre de tip cash&carrry. În circa cinci ani, ponderea comerţului modern va ajunge la 50-60%, a estimat Celestino, care a menţionat că, în cazul Bucureştiului, procentele sunt chiar mai mari, întrucât magazinele aparţinând unor lanţuri reprezintă 58% în prezent şi vor ajunge la 70% în trei-patru ani. Piaţa de retail din România ocupă penultimul loc în Europa Centrală şi de Est din punct de vedere al concentrării, doar 27% din consumatori având ca loc preferat de cumpărături unul dintre primele cinci lanţuri de retail, potrivit unui studiu publicat la începutul lunii martie de firmele de cercetare GfK şi Incoma Research. Raportat la mărcile de pe piaţă, analiza arată că în România cea mai cunoscută este Metro (35%), în timp ce destinaţiile preferate de cumpărături sunt Carrefour şi Metro, cu câte 7% din răspunsuri.

Pentru 18% din români, principala destinaţie de cumpărături este hipermaketul, 16% preferă un supermarket, 11% aleg centrele cash&carry, câte 8% magazinele de discount sau pieţele în aer liber, se spune în studiu. "Totuşi, în România, împreună cu Rusia, a fost consemnată cea mai mare rată de creştere a preferinţei pentru hipermarketuri din toată regiunea. Aceeaşi situaţie apare şi în cazul magazinelor de discount, unde din nou România ocupă primul loc ca rată de creştere", se precizează în studiu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite