Retailerii online calcă pe urmele celor clasici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Distribuitorii din spaţiul virtual deschid noi showroom-uri în ţară. Constanţa, Braşov şi Bucureşti se află pe lista oraşelor bifate de eMAG în planul de „acaparare“ a românilor care vor să vadă un produs înainte de a-l cumpăra.

Când vorbeşti de comerţ online, prima imagine care-ţi vine în minte este un calculator şi un card cu care poţi plăti produsele achiziţionate de pe un site, iar a doua zi mouse-ul sau laptopul comandat îţi este livrat la uşă. Şefii celui mai mare retailer online, eMAG, spun că vor să schimbe această concepţie şi au deschis, până acum, cinci magazine de prezentare.

„Showroom-urile sunt o proiecţie a magazinului în mediul offline. Vrem să arătăm românilor că pot cumpără dintr-un magazin virtual aceleaşi produse şi la aceeaşi calitate ca de la un retailer clasic, iar aici realizăm cam 20% din vânzările totale", arată Iulian Stanciu, directorul eMAG.

Dacă retailerii tradiţionali precum Flanco sau Altex raportează scăderi ale vânzărilor, în cazul eMAG inaugurarea magazinelor a impulsionat vânzările. În Timişoara, de exemplu, unde eMAG a deschis un magazin acum două săptămâni, vânzările totalizează un milion de lei în prezent, faţă de cei 300.000 de lei lunar obţinuţi în această zonă înainte.

Până acum, eMAG a investit o sumă medie de 50.000 de euro pentru amenajarea fiecăruia dintre cele cinci magazine deschise până acum în Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Cluj Napoca şi Timişoara. Acestea au o suprafaţă cuprinsă între 150 şi 200 de metri pătraţi. „Magazinele sunt alese în funcţie de regiunea geografică.

Nu cumpărăm trafic şi, de aceea, ele nu sunt amplasate în centre comerciale", arată Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMAG. În plus, investiţia în deschiderea unui astfel de magazin este mult mai mică decât în cazul unui retailer clasic, care poate depăşi şi jumătate de milion de euro.

Pentru 2010, eMAG vizează o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro, comparativ cu cele 64 de milioane de euro înregistrate anul trecut.

Magazinele clasice migrează spre online

Magazinele traditionale se extind şi ele, dar în mediul virtual, pentru a recupera din cota pierdută în offline. Astfel, cel mai recent studiu GfK arată că vânzările de produse electro-IT au scăzut cu 25% în primele trei luni din 2010 în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2009.

Domo, de exemplu, anunţa încă de anul trecut că vrea să-şi crească vânzările realizate prin mediul online. Compania are o reţea de 135 de magazine şi acoperă aproape 80.000 de metri pătraţi, potrivit NewsIn. Domo a raportat în 2009 o cifră de afaceri de 170 milioane de euro. În ceea ce priveşte cota realizată de retaileri prin magazinele online, specialiştii o estimează în jurul valorii de 10% din afacerile totale.

„Nu suntem nici mai jos, nici mai sus faţă de această estimare, noi avem trei magazine virtuale prin care vindem produse", arată Cristian Moanţă, directorul de marketing al Altex. Compania a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 180 de milioane de euro, în scădere cu 49% faţă de vânzările din 2008. Suprafaţa de vânzare este de 85.000 de metri pătraţi.

Planuri de viitor

Pentru 2011, eMAG vrea să-şi extindă afacerile în regiune. Iar dacă în România segmentul de comerţ electro-IT reprezintă doar 10% din totalul pieţei de profil, în ţări precum Serbia sau Bulgaria procentul este mult mai mic. Oricare dintre aceste ţări este o posibilă ţintă pentru dezvoltarea companiei.

Şefii eMAG spun că până acum au investit două milioane de euro în platforma actuală, iar investiţia în cea destinată unei ţări din regiune se ridică la câteva mii de euro. În plus, compania, a încheiat deja un parteneriat cu un operator de curierat care poate trimite pachete oriunde în lume.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite