Restructurări la sânge în industria feroviară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape 6.000 de angajaţi ai CFR (Infrastructură, Călători şi Marfă) vor fi concediaţi în această vară, iar numărul trenurilor şi al liniilor ferate va fi redus drastic. „Adevărul“ vă prezintă planurile de restructurare ale companiilor feroviare de stat, din care reiese că adevărata criză din această industrie va veni în 2011.

Reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor, în condiţiile în care traficul pe calea ferată scade pe zi ce trece, sunt principalele motive pentru care companiile feroviare de stat vor opera restructurări dintre cele mai dure. Ministerul Transporturilor a aprobat ieri planul de reorganizare a CFR SA (administratorul infrastructurii feroviare), iar pentru operatorii de marfă şi călători există deja programe similare. Numitorul comun al acestor proiecte este disponibilizarea de personal, totalul salariaţilor care vor părăsi în 2011 sistemul ajungând la 5.500-6.000 până la finele anului.

CFR închiriază 40 de linii ferate

Pe lângă disponibilizarea a 1.500 din cei 25.000 de salariaţi, CFR SA va mai aplica şi alte măsuri de reorganizare, cele mai importante fiind reducerea numărului de regionale de la opt la patru şi scoaterea la închiriere a 40 de tronsoane de linie ferată. La CFR SA, pierderile înregistrate în 2010 totalizează 184,1 milioane de lei, iar arieratele - 5,2 milioane de lei, potrivit autorilor planului. În total, măsurile de restructurare vor diminua cheltuielile CFR SA cu peste 333,14 milioane lei, iar arieratele se vor reduce cu 12 procente în 2011. Într-o primă fază, vor fi scoase la închiriere 1.051 de kilometri de linii ferate (cele 40 de tronsoane), iar cele care nu vor fi adjudecate ar putea fi închise, potrivit unor surse din industrie.

Planurile de restructurare ale companiilor feroviare - Program restructurare CNCFR aprilie 2011

Dispar Trenurile de călători de pe 18 rute

Şi la CFR Călători sunt preconizate disponibilizări, 1.021 de salariaţi din cei 15.000 urmând să fie concediaţi. În plus, transportatorul va renunţa la operarea de trenuri de călători pe 18 tronsoane care înregistrază cele mai mari costuri per pasager/kilometru şi care generează cele mai mici venituri. Printre acestea se regăsesc rute precum Simeria-Hunedoara, Bucureşti-Olteniţa, Ploieşti-Măneciu, Piteşti - Curtea de Argeş, Livezeni-Lupeni şi Medgidia - Negru Vodă. În principiu, vor fi anulate „trenurile care au cele mai mici încasări, cele care necesită mai puţin de 2-3 vagoane în compunere şi cele cu tracţiune Diesel", mai preconizează autorii planului de restructurare.

Planurile de restructurare ale companiilor feroviare - Restructurare CFR CĂLĂTORI

Un sfert dintre angajaţii CFR Marfă, concediaţi

Cele mai drastice restructurări de personal vor fi operate la CFR Marfă. Potrivit unei notificări transmise de administraţie către federaţiile sindicale, 3.000 din cei 10.700 de salariaţi ai acestei companii vor fi disponibilizaţi. Curios este faptul că majoritatea concedierilor vor afecta - atât la Marfă, cât şi la celelalte companii feroviare - personalul direct operativ (mecanici de locomotivă, manevranţi de vagoane, acari, impiegaţi etc.) şi mai puţin personalul administrativ sau pe cel din conducere. Această manieră de reorganizare a stârnit cele mai multe controverse în rândurile salariaţilor din industria feroviară. 

Planurile de restructurare ale companiilor feroviare - Notificare Concedieri CFR MARFĂ

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite