Renault face presiuni pentru menţinerea actualei taxe de primă înmatriculare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Declaraţia aparţine lui Francois Fourmont, preşedintele Dacia, care consideră că România nu trebuie să se transforme în lada de gunoi auto a Europei. Forumont a mai spus că dacă taxa va

Declaraţia aparţine lui Francois Fourmont, preşedintele Dacia, care consideră că România nu trebuie să se transforme în lada de gunoi auto a Europei. Forumont a mai spus că dacă taxa va fi redusă, Grupul Renault ar putea să renunţe la o serie de investiţii programate pentru piaţa românească.

"Am estimat pentru 2007 vânzări de peste 200.000 de maşini, dintre care mai mult de jumătate pe piaţa românească. Dacă taxa de primă înmatriculare ar scădea la jumătate, prognozăm că vânzările în România vor ajunge la circa 50.000 de unităţi în acest an, ceea ce va avea consecinţe asupra furnizorilor de subansamble şi ar putea conduce la renunţarea la cel de-al treilea schimb de lucru la Automobile Dacia". Fourmont a mai menţionat că Grupul Renault ar putea să renunţe la o serie de investiţii programate pentru piaţa românească, dacă vânzările Automobile Dacia în România se vor reduce la jumătate, ca efect al reduceriicu 50% a taxei de primă înmatriculare. Renault a programat pentru 2007 investiţii pe piaţa românească de aproximativ 300 milioane de euro. Francois Fourmont a mai spus că 20 de noi furnizori de subansamble se pregătesc să vină în România ca parteneri ai Automobile Dacia.

Francezii de la Renault au investit din 1999 şi până acum aproape un miliard de euro în România şi speră ca în fabrica de la Mioveni să fie produse 350.000 de maşini pe an. Preşedintele Dacia a amintit de situaţia Poloniei după aderarea la UE, care a fost invadată în doi ani şi jumătate de 2,5 milioane de maşini de ocazie, din care 1,8 erau mai vechi de 10 ani. Fourmont spune că ar putea şi România să treacă prin aceeaşi situaţie ca şi Polonia, unde piaţa de maşini noi a scăzut cu 35%, iar vânzările de maşini noi sub 10.000 de euro s-au redus la jumătate.

Economie

Top articole

Partenerii noștri

image
digisport.ro

Ultimele știri
Cele mai citite