Renault şi Nissan, deschişi discuţiilor pentru o posibilă alianţă cu GM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul de Administraţie al companiei Renault a aprobat poziţia propusă de şeful executiv al partenerului său japonez Nissan, privind demararea unor discuţii cu General Motors, în vederea

Consiliul de Administraţie al companiei Renault a aprobat poziţia propusă de şeful executiv al partenerului său japonez Nissan, privind demararea unor discuţii cu General Motors, în vederea unei potenţiale alianţe, în cazul în care grupul american va solicita acest lucru.
Planul îndrăzneţ pentru o alianţă între Renault, partenerul său japonez Nissan şi grupul rival american General Motors (GM) a fost primit cu precauţie în Franţa. Ministrul industriei, Francois Loos, a declarat la postul de televiziune i-Television că salută eforturile Renault de a promova o strategie la nivel global, dar a semnalat şi deficitul programului de pensii, precum şi alte probleme cu care se confruntă GM, cel mai mare producător mondial de automobile. "Problema trebuie abordată cu o precauţie extremă. Statele Unite reprezintă o piaţă imensă, iar General Motors se află într-o situaţie dificilă din cauza unor probleme care nu au nicio legătură cu maşinile", a spus Loos. Guvernul francez deţinea, la sfârşitul anului trecut, o participaţie de 15,33% la Renault şi 18,78% din drepturile de vot, potrivit raportului anual al grupului. "Există temeri legate de banii care vor fi alocaţi, în cazul unui acord cu GM", a declarat un dealer. Pentru a formula un răspuns, conducerea General Motors se va reuni la sfârşitul acestei săptămâni.

Trei noi modele în 2007
Renault vizează o marjă de profit de 2,5% pentru 2006, urmând ca aceasta să crească la 6% în 2009, în condiţiile în care obiectivul companiei este de a deveni cel mai profitabil producător european de automobile de serie mare. Obiectivul poate fi realizat prin lansarea a 26 de noi modele, printre care şi o versiune îmbunătăţită a Laguna. Primele trei noi modele vor apărea pe piaţă în 2007. Directorul executiv al Renault şi Nissan, Carlos Ghosn, creditat pentru salvarea de la faliment a companiei japoneze, în 1999, a declarat în repetate rânduri că alianţa dintre cele două companii poate fi extinsă, în condiţii corespunzătoare. Alianţa veche de şapte ani a Renault şi Nissan este considerată un exemplu rar al unui parteneriat de succes sub formă de schimb de acţiuni. În industria auto au mai existat alianţe care nu au evoluat conform aşteptărilor, printre acestea fiind BMW - Rover, DaimlerChrysler - Mitsubishi Motors şi colaborarea din trecut între GM şi Fiat. Producătorii consacraţi se află însă sub presiunea de a-şi consolida activităţile, pentru reducerea supracapacităţii şi a costurilor, iar pe piaţă apar noi concurenţi, precum cei din China.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite