Regia de Apă de la Constanţa, acuzată de abuzuri care bagă în faliment sudul litoralului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii atrage atenţia, într-un comunicat, că „preţul cerut de societatea RAJA (Regia Autonomă Judeţeană de Apă Constanţa) pentru apă poate duce la falimentarea hotelurilor din sudul litoralului românesc“. În plus, spaţiile verzi din sud au nevoie de irigare pentru a face faţă secetei şi a îmbunătăţi astfel aspectul staţiunilor. Toate aceste elemente depind însă de corectitud

În privinţa comportamentului acestei regii, Asociaţia Investitorilor în Staţiunea Turistică Venus, membru FPTS, atrage atenţia asupra următoarelor aspecte:
1. Cu toate că nu există în jurul hotelurilor canalizări de apă meteorică, apa de pe hoteluri fiind dirijată spre zonele verzi, RAJA facturează lună de lună apa meteorică. Considerăm această faptă un abuz în serviciu şi fals intelectual prin emiterea unor facturi care nu sunt conforme cu realitatea, dar şi uz de fals în formă calificată şi însuşire de foloase cuvenite.
2. În ultimii 40 de ani, în reţelele din staţiune nu s-a făcut nici o investiţie, conductele fiind putrezite, astfel că apa este de proastă calitate, vine efectiv pe conducta de apă potabilă cu particule de rugină, având sute de reclamaţii de la turişti că nu le curge apa la chiuvete. Cu toate acestea, preţurile cresc an de an, fără anunţ prealabil
3. Canalizarea este prăbuşită, capacele de la canal nu sunt puse de ani de zile, maşinile şi turiştii cad în canale, staţiunile din sud miros a mizerie din cauza aceasta, iar plata metrului cub de canalizare a ajuns precum preţul la apa potabilă. Mai mult, RAJA percepe sută la sută apa la canalizare egal cu consumul de apă potabilă, cu toate că hotelierii nu mai pot folosi apa la întreţinerea spaţiilor verzi, întrucât instalaţia apei industriale a fost distrusă. S-a solicitat o modalitate de măsurare a canalizării, dar nimeni nu a vrut s-o facă.
4. Având în vedere că apometrele sunt montate necorespunzător şi există dubii asupra modului de contorizare, hotelierii au solicitat verificarea sau schimbarea apometrelor. Aceasta nu a fost efectuată, ba mai mult, RAJA a ameninţat cu întreruperea apei.
5. Având în vedere că deţine monopolul apei, RAJA a somat ca în termen de 5 zile hotelierii să se prezinte la sediul regiei pentru semnarea contractelor, impunându-şi astfel clauzele contractuale, iar în caz contrar ameninţând cu debranşarea de la apă (cu toate că facturile se ridică la sute de milioane şi sunt plătite la zi). Mai mult, contractele sunt pe termen nelimitat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite