Reducerile de pret scad veniturile comerciantilor cu pana la 40 la suta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu toate acestea, ei sunt obligati sa scada preturile pentru a scapa de stocurile de produse

Incepand de astazi s-a deschis oficial sezonul reducerilor de pret. Timp de trei luni, romanii pot cumpara imbracaminte sau incaltaminte la preturi cu 10 pana la 60 la suta mai ieftine. Daca privim reducerile de pret doar din punctul de vedere al cumparatorului, constatam ca este intr-adevar o afacere sa cumperi o pereche de ghete cu 900.000 de lei, in loc de 1.800.000 de lei. Cat de profitabil este insa pentru cei care vand produsele am incercat sa aflam in cele ce urmeaza. "Reducerile de pret nu sunt tocmai profitabile, dar sunt utile. Pe de o parte pentru clientii care nu isi pot permite sa cumpere la pret intreg, iar pe de alta parte pentru noi, pentru ca trebuie sa lichidam stocurile pentru a primi colectiile noi", ne-a declarat reprezentantul departamentului de marketing al magazinelor Steilmann. El a spus, de asemenea, ca desi vanzarile cresc in aceasta perioada cu 50-60 la suta, profitul inregistrat scade cu pana la 40 la suta fata de lunile in care nu se fac reduceri. "Se poate intampla sa inregistrezi si pierderi ca urmare a acestor lichidari de stocuri, dar, de obicei, prin diverse masuri care privesc in special reducerea celorlalte cheltuieli ale firmei, acestea pot fi recuperate", mai spune reprezentantul Steilmann. De mentionat faptul ca, potrivit legii, in cazul in care vanzarile de soldare se efectueaza in pierdere, costul de achizitie este deductibil din punct de vedere fiscal. Profitabilitatea reducerilor de pret depinde de cantitatea produselor vandute, este de parere Angelica Dumitrescu, director de vanzari al magazinelor Dada. "Poti obtine profit pe aceasta perioada doar in cazul in care cantitatea de produse supusa reducerilor de pret, dar si vanduta este mare. Vanzarile insa depind nu numai de pret, ci si de vreme, de starea clientului, de cheful lui de a face cumparaturi", ne povesteste Angelica Dumitrescu. Cum reducerile de pret inseamna sa mergi uneori cu pretul de vanzare sub pretul de productie al respectivelor produse, este greu sa obtii profit in astfel de conditii, mai spune reprezentantul Dada. In opinia acestuia, motivul pentru care insa se fac asemenea reduceri este acela ca stocurile trebuie innoite, iar acest lucru nu poate fi facut decat dupa ce stocurile vechi sunt lichidate. Nici reprezentantii magazinelor Mango nu fac opinie separata. Intrebati daca este profitabil sa vinzi la preturi reduse, acestia ne-au raspuns sec "nu", fara a oferi insa alte amanunte. Pe de alta parte, o opinie generala a celor mai sus amintiti este aceea ca perioada 15 ianuarie - 15 aprilie, stabilita prin lege, in care comerciantii pot practica soldarile, nu a fost tocmai bine aleasa. "Daca ne uitam la modelul din Occident, vom vedea ca reducerile se fac incepand din luna decembrie. Aceasta are doua justificari, pe de o parte te mai poti folosi de produsul respectiv inca o buna perioada de timp pana se schimba sezonul, iar pe de alta parte oamenii sunt mai dispusi faca cumparaturi in aceasta perioada", povestesc acestia. Pe cand la noi, in aceasta perioada, multi clienti se gandesc ca ar fi mai bine sa-si cumpere produse pentru sezonul care urmeaza, pe care le pot purta imediat, decat sa mai astepte inca un an sa le poarte pe cele cumparate mai ieftin, conchid acestia.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite