Reclamele pe mobil au încins reţelele de telefonie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de mobile marketing (informări şi texte promoţionale prin SMS) a depăşit 100 de milioane de SMS-uri în 2011, urmând ca anul acesta să crească cu 8% în volum, conform prognozelor Netopia - operatorul serviciului web2sms, liderul pieţei de profil.

„Dacă anul trecut piaţa de mobile marketing a avansat cu 10%, până la aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, în 2012, aceasta va avansa cu până la 8% din punct de vedere al volumului de SMS-uri trimise, la circa 108 milioane de mesaje“, se arată într-un comunicat al Netopia.
În ceea ce priveşte valoarea pieţei, reprezentantul web2sms apreciază o creştere de doar 2-3%.

Cererea creşte mai încet

În acest an, notificările şi informările trimise de către companii clienţilor îşi vor reduce ponderea cu câteva procente sub cota de 80% de anul trecut din numărul total de mesaje, pe când textele promoţionale se vor apropia de 25% pondere, faţă de 20% anul trecut.
„În prezent se poate observa o încetinire pe acest sector, cauzat în principal de scăderea ritmului de creştere al cererii venite de la segmentele mari de clienţi. Aceste grupe de clienţi au contribuit şi la erodarea preţului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%. Aşadar, în condiţiile în care presiunea pe costuri va avea un impact semnificativ la nivelul pieţei, creşterea acesteia ar trebui să vină din mesajele comerciale“, a declarat Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia.

Cine dă SMS-urile

Companiile din România care utilizează cu precădere SMS-ul ca metodă de comunicare cu baza de clienţi rămân cele care admininstrează baze mari de clienţi, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, telecom. Acestea vor trimite, în acest an, aproximativ jumătate din totalul de SMS-uri prognozate. Jucătorii din sectorul IT&C vor expedia 32% dintre mesaje, în timp ce 17% dintre mesaje vor proveni de la companii din zona de FMCG, iar restul de la firme auto sau media.
„De la finalul anului trecut şi până în momentul de faţă, s-a putut observa faptul că anumite companii, al căror specific implică o interacţiune programată între un reprezentant al firmei şi un client (spa-uri, saloane de înfrumuseţare, cabinete medicale, service-uri auto etc.) au început să tatoneze timid aceste servicii, pe fondul necesităţii de diferenţiere şi atragerii de clienţi noi. În plus, o altă verticală de piaţă cu potenţial este retail-ul online, deoarece aici există avantajul construirii rapide a mecanismelor de urmărire a conversiilor, respectiv validarea atingerii obiectivului propus“, a spus Directorul Mobile Marketing Netopia.
Din analizele web2sms, 99% din SMS-uri sunt citite în primele 5 minute.
web2sms se adresează companiilor care doresc să comunice direct cu clienţii prin intermediul mesajelor scurte SMS, indiferent de reţeaua de destinaţie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite