Reclamele au jucat doar în finală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sezonul abia încheiat al Europa League a fost pentru Pro TV cel mai bogat în venituri publicitare , din ultimii trei ani. Finala televizată de pe Național Arena a atras un volum de reclame ce reflectă sărăcia de pe piața de publicitate .

Cele 27 de meciuri din Europa League, transmise în direct de către Pro TV și Sport.ro, au generat venituri din publicitate în valoare de 1,18 milioane de euro. Estimarea „Forbes România” a luat în calcul publicitatea difuzată în cadrul transmisiunilor live (calupurile dinaintea, din pauza și de la finalul partidelor).

Sezonul Europa League 2011-2012 a adus venituri publicitare mai mari companiei Pro TV S.A. (parte a grupului american CME) decât precedentele două ediții, când s-au înregistrat venituri de 570.000 de euro (2010-2011), respectiv 970.000 de euro (2009-2010). Banii obținuți din publicitate n-au acoperit drepturile TV plătite de Pro TV S.A. pentru cei trei ani de exclusivitate în România a celei de-a doua competiții fotbalistice ca importanță de pe continentul european.

În 2008, când aceste drepturi au fost cumpărate de Pro TV S.A., presa de atunci a vehiculat suma de 30 milioane de euro (pe trei sezoane), dar suma nu a fost confirmată niciodată. Oricum, chiar și la un preț de achiziție mai mic, investiția fotbalistică a Pro TV S.A. nu a fost acoperită în trei ani de transmisiuni.

Vezi pe Forbes.ro cine a fost  „regina” audiențelor din recentul sezon Europa League, dar şi alte date statistice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite