Răduleasca, făcută scrum pentru afişul sexy

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Publicitarii critică modul sexy în care a fost promovat spotul antifumat al Ministerului Sănătăţii. Ei consideră mesajele drept încâlcite şi depăşite. Drepturile de realizare a

Publicitarii critică modul sexy în care a fost promovat spotul antifumat al Ministerului Sănătăţii. Ei consideră mesajele drept încâlcite şi depăşite. Drepturile de realizare a campaniei au fost obţinute, în urma unei licitaţii, de firma în care soţul Mihaelei Rădulescu, Elan Schwartzenberg, deţine 49% din acţiuni.

"Dacă cineva se aşteaptă ca milioane de oameni să stingă ţigara şi să se arunce asupra partenerului de viaţă, visând la doamna Schwartzenberg... înseamnă că nu au niciun dram de discernământ", spune Ştefan Voloacă, director de creaţie în domeniul publicităţii.

Mesajele spotului în care apare Mihaela Rădulescu sunt considerate "fumate" de mai mulţi specialişti în campanii publicitare

Creatorii de spoturi publicitare consideră că scandalul pe marginea reclamei poate conduce atât la creşterea notorietăţii campaniei, cât şi la banalizarea ei.

Gafa jurnaliştilor de la Antena 2 a făcut din campania antifumat motiv de dezbatere în mediile publicitare. În timp ce unii creatori de reclame cred că postarea aşa-zisei glume pe blogul lui Zoso, cât şi amplificarea scandalului ar putea conduce la creşterea popularităţii campaniei, alţii critică direct conceperea producţiei.

Tenta sexuală i-a dezamăgit pe specialiştii în publicitate. În schimb, în străinătate mesajele sunt explicite, fie că e vorba de scăderea potenţei, îmbolnăvire sau moarte.

Campanie "nocivă"

Creatorii de spoturi publicitare au opinii diferite în ceea ce priveşte campania "Stop Fumat", cât şi parodierea acesteia. Prima observaţie a specialiştilor este creativitatea.

"Pozele alea cu Răduleasca în chiloţi reprezintă o campanie publicitară pe bune? Lăsând la o parte orice observaţie maliţioasă legată de superioritatea sex-appealului Mihaelei în faţa unei ţigări, care e legătura? Mesajele astea sunt super "fumate", este de părere directorul de creaţie al Bigger Group, Ştefan Voloacă. El nu este sigur că mesajul spotului publicitar plătit cu 800 de mii de euro din bani publici va avea şi succes.

"Dacă cineva se aşteaptă ca milioane de oameni să stingă instantaneu ţigara şi să se arunce asupra partenerului de viaţă, visând la doamna Schwartzenberg... înseamnă că nu au niciun dram de discernământ.

Sunt bani aruncaţi de pomană", a adăugat Voloacă. În ceea ce priveşte parodierea campaniei pe blogul lui Zoso, Ştefan Voloacă este ferm: "Concret, o glumă de cartier, discutabilă, a făcut să se vorbească mai mult decât campania în sine".

Efectele parodiei

Parodierea campaniei antifumat este văzută de specialişti ca un cuţit cu două tăişuri. "În mod sigur acest scandal va conduce la creşterea notorietăţii campaniei. Au mai existat parodii obscene pe seama altor spoturi de la noi, vezi BCR, dar nu s-au cerut daune. Mihaela Rădulescu este o persoană înverşunată şi n-ar fi exclus să solicite daune celui care a făcut parodia", ne-a declarat Sorin Psatta, Integrated Communication, director al grupului de comunicare Graffiti.

Ghinionul producătorului, compania Seaview Advertising, în care soţul Mihaelei Rădulescu, Elan Schwartzenberg, este asociat cu 49 la sută din acţiuni, a fost distorsionarea mesajelor iniţiale.

Beneficiarul campaniei, Institutul "Marius Nasta", nu va rezilia contractul cu firma soţului Mihaelei Rădulescu.

"Din punct de vedere juridic, pentru o reziliere de contract e nevoie de o bază legală", ne-a spus Mihaela Ciobanu, de la Institutul "Marius Nasta".

Mihaela Rădulescu este o persoană înverşunată şi n-ar fi exclus să solicite daune celui care a făcut parodia
Sorin Psatta,
Integrated Communication, director al grupului de comunicare Graffitti

O glumă de cartier, discutabilă, a făcut să se vorbească mai mult decât campania în sine
Ştefan Voloacă,
directorul de creaţie al Bigger Group

Campanii antifumat în alte ţări

O abordare a temei sexuale în campaniile antifumat din străinătate reprezintă o femeie frumoasă care schimbă privirea cu un bărbat cu ţigara în gură. Când totul pare că cei doi s-au înţeles din priviri, ţigara din gura bărbatului se înmoaie brusc.

Aceeaşi campanie, dar cu mesajul că fumatul dăunează sănătăţii arată un bărbat care îşi aprinde o ţigară după ce mănâncă, moment în care plămânii acestuia fug afară din local să ia aer.

Mesajul că fumatul omoară este ilustrat mult mai dur într-un alt spot occidental. Fumătorii dintr-o companie sunt filmaţi pe un balcon, cu ţigările aprinse. Când un bărbat vrea să iasă şi el la fumat, balconul cade cu tot cu fumători, după care apare mesajul "fumatul poate ucide".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite