Publicitatea online, de 20 de ori mai eficientă pe site-urile internaţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alka şi subsidiarele locale ale Vodafone şi Pepsi au încheiat contracte pentru promovare pe Yahoo!

lunar. Dintre acestea, Yahoo! Messenger are 600.000 de utilizatori doar în România. În acest context, cu doar 66 de euro o firmă îşi asigură 1.000 de afişări ale bannerului său în cele patru medii. Pentru încă 73 de euro, firma îşi cumpără câte 1.000 de afişări pe fiecare dintre cele patru medii ale MSN, precum şi pe faimosul site YouTube.
Pe Yahoo!, 5% din totalul celor care vizualizează un banner publicitar intră pe site-ul la care se face referire. Pentru comparaţie, pe site-urile româneşti asemănătoare, procentajul este de doar 0,3%. Asta înseamnă că, pe Yahoo!, 5 din 100 de utilizatori care văd un banner dau click pe el, pe când în România doar 3 din 1.000 fac acest lucru. Eficienţa Yahoo! Este de aproape 20 de ori mai mare, în acest context.
De ce ? Este vorba de "targetarea" foarte exactă a publicului. Astfel, pe Yahoo! Se poate determina foarte clar cine vede un banner, atunci când acestea apar în Yahoo!Mail sau pe Yahoo! Messenger. În acest context, site-ul are o bază de dată a utilizatorilor, care include ţara de origine, precum şi vârsta acestora. Cum? Fiecare utilizator al acestui mediu trebuie să ofere aceste informaţii atunci când îşi crrează un cont acolo. Compania foloseşte aceste lucruri pentru a vinde publicitate. Astfel, o companie poate alege ca banner-ul său să fie văzut doar de tinerii somalezi sub 20 de ani, de exemplu.
"Dolarul cheltuit pe Yahoo este de 20 de ori mai eficient decât cel cheltuit în România", concluzionează Mihai Fănache, proprietarul agenţiei de publicitate online Nine Spices, singura din România care a încheiat până acum contracte cu mediile externe, conform informaţiilor disponibile.
Până în acest moment, doar trei firme româneşti au ales publicitatea pe site-uri de acest tip: Alka,Pepsi şi Vodafone.
"Încă nu putem vorbi de un impact vizibil, mai ales în cadrul Vodafone şi Pepsi. Aceştia au ales să facă acest pas mai degrabă pentru vizibilitatea brandului", spune Fănache. Lucrurile stau altfel când este vorba despre Alka. Aceştia au ales să promoveze un produs nou lansat pe piaţă, aşa că rezultatele sunt mai vizibile aici, este de părere reprezentantul Nine Spices. "Dar nu se poate vorbi, deocamdată, de creşterea vânzărilor la produs", consideră acesta.
Reprezentanţii Alka, mulţumiţi de rezultate.
"Beneficiile sunt evidente, la numai trei săptămâni de la lansarea campaniei, datele arată că mai mult de 95% din cei 25.000 de utilizatori au accesat site-ul dedicat produsului Prăjitura Casei direct prin Yahoo", spune Raluca Munteanu, coordonator de program la DC Communication, compania care realizează comunicarea pentru Alka. Potrivit acesteia, compania a abordat spaţiul Yahoo datorită caracteristicilor utilizatorilor săi şi a mizat pe efectul de surpriză pe care folosirea unor bannere în limba română o poate produce acestora, într-un spaţiu dominat de limba engleză.
Campania companiei se desfăşoară în perioada 20-31 decembrie, când au fost contractate un anumit număr de afişări zilnice.
Vodafone, pe de altă parte, a încheiat un parteneriat la nivel mondial cu Yahoo. Astfel, campania din România precede un program mai sofisticat stabilit pentru Marea Britanie. "Yahoo! va deveni partener exclusiv al Vodafone în ceea ce priveşte publicitatea pe telefonul mobil în Marea Britanie. Yahoo va folosi tehnologii de ultimă ora pentru a furniza o varietate de formate de publicitate pe telefonul mobil în cadrul serviciilor cu un conţinut deosebit de bogat şi variat, oferite de Vodafone", spun reprezentanţii Vodafone din România. Cele două companii vor începe implementarea acestei iniţiative în Marea Britanie, în prima jumătate a anului 2007.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite