Publicitatea de pe clădiri, scăpată de sub control

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Capitala a început să semene tot mai mult cu o sorcovă, mesh-urile postate pe faţadele blocurilor cu vizibilitate ridicată fiind din ce în ce mai numeroase. Avantaje pentru locatarii

Capitala a început să semene tot mai mult cu o sorcovă, mesh-urile postate pe faţadele blocurilor cu vizibilitate ridicată fiind din ce în ce mai numeroase. Avantaje pentru locatarii blocurilor respective, care încasează sume frumuşele, şi dezavantaje pentru municipalitate şi Fisc, care nu pot controla aceste venituri.
Potrivit Codului Fiscal şi HG nr 400/2003, veniturile rezultate din astfel de închirieri de spaţii sunt scutite de la plata impozitului pe profit numai dacă sunt utilizate pentru reparaţii şi investiţii cu privire la proprietatea comună, respectiv repararea terasei, reabilitarea termică, consolidarea clădirii, înlocuirea şi repararea instalaţiilor comune ale clădirii etc. În realitate însă, traseul banilor este cu totul altul, nimeni nereuşind să verifice modul în care sunt folosiţi.
"Nu există o evidenţă centralizată strictă a acestor fonduri. Administraţiile financiare ar trebui să aibă o asemenea evidenţă", a declarat Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România. Criticile sunt vehemente şi la nivelul primăriilor de sector. "Se montează
mesh-uri
în baza unor contracte încheiate numai cu asociaţiile de locatari. Noi nu ştim nimic despre valoarea sau durata unor asemenea contracte", a declarat Andrei Chiliman, primarul sectorului 1, sugerând că există cazuri în care veniturile nici nu sunt înregistrate integral în contabilitate.
Potrivit preşedintelui Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, există foarte multe situaţii în care banii din aceste venituri nu sunt utilizaţi conform prevederilor legii, fiind folosiţi pentru servicii care ţin strict de obligaţia proprietarilor: apă, energie termică, gunoi etc. În speţă, asemenea cazuri se întâlnesc cu precădere în centrul Bucureştiului, unde majoritatea banilor proveniţi din aceste servicii merg către plata întreţinerii. "Nu am mai achitat costurile utilităţilor de aproape un an de zile, practic, de când avem postate aceste mesh-uri pe faţadă", ne-a declarat un locatar al unui imobil de pe Bulevardul I.C. Brătianu. Preşedinta asociaţiei de locatari din acelaşi imobil a refuzat însă să ne dea date concrete referitor la valoarea acestor venituri, invocând confidenţialitatea contractului încheiat cu firma de outdoor.
Dacă e să ne luăm însă după preţul pe metru pătrat practicat de firmele din domeniu, veniturile suplimentare ale asociaţiilor de locatari cresc considerabil de pe urma amplasării mesh-urilor. "În funcţie de dimensiuni, firma de outdoor achită între 1.000-5.000 de euro pe lună, iar 50-60% din această sumă merge către asociaţii. Ca exemplu, pentru mesh-ul de pe faţada magazinului Cocor, suma achitată se ridică la circa 10.000 de euro/lună. Practic, tariful pe metru pătrat este de circa 10 euro", ne-a declarat Cristian Costea, reprezentant al Departamentului de vânzări la Euromedia. Decizia repartizării acestor venituri este în sarcina adunării generale a proprietarilor la data stabilirii bugetului de venituri şi cheltuieli.
Reprezentanţii companiilor care activează în domeniu susţin că întocmirea contractelor este perfect legală, însă ceea ce se întâmplă cu banii din momentul în care ajung la asociaţiile de locatari nu intră în atribuţiile lor. "Noi încheiem contracte cu fiecare asociaţie de locatari în parte, virăm banii, însă mai departe nu ne priveşte. Nu ştim cum sunt folosite aceste sume. Nu intră în jurisdicţia noastră. Banii ar trebui folosiţi pentru revopsirea blocurilor, repararea lifturilor etc", ne-a declarat managerul Euromedia, George Muşchina.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite