Proprietarii nu pleacă din calea autostrăzii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

evacuare. Despăgubirea bănească li se pare mult prea mică faţă de nivelul actual al preţurilor de pe piaţa imobiliară, iar faptul că va trebui să renunţe la întreaga gospodărie I-a adus

evacuare. Despăgubirea bănească li se pare mult prea mică faţă de nivelul actual al preţurilor de pe piaţa imobiliară, iar faptul că va trebui să renunţe la întreaga gospodărie I-a adus pe mulţi în pragul disperării.
"Asta e căsnicia noastră de-o viaţă, noi din ce avem aici, din asta trăim, unde să ne ducem? Poate doar aşa, dacă ne mută undeva cu totul sau dacă ne construieşte tot ce este acum, cu gaze, apă, curent şi toate celelalte", spun proprietarii, vădit enervaţi de perspectiva evacuării.

La Bărcăneşti "va fi crimă"
"Când oi vedea că vine cu buldozerul să-mi demoleze casa, cred că o să fac infarct aici, în faţa curţii", ne-a mărturisit Norica Enache. Gospodăria ei se află, în Bărcăneşti-Prahova, exact pe locul în care viitoarea autostradă va intersecta DN1, astfel că, potrivit proiectului, va trebui evacuată pentru cauză de utilitate publică. "Când or să vină să ne evacueze, aici va fi crimă, ascultaţI ce vă spun! Ne-au zis că o să ne dea 500-600 milioane, dar ce să faci azi cu banii ăştia, că numai o garsonieră la Ploieşti e peste 800 de milioane? Eu fără 3-4 miliarde nu ies de-aici", a mai spus gospodina.

Kilometrul liniar, despăgubit cu 91.435 RON
Lungimea totală a sectorului de autostradă Bucureşti-Ploieşti va fi de 61,8 kilometri, iar suma globală destinată despăgubirilor a fost stabilită la 5,65 milioane RON. La un calcul simplu, observăm că fiecărui kilometru liniar de teren îi vor reveni 91.435 RON. Dacă avem în vedere că lăţimea unei autostrăzi, cu tot cu rigole, poate fi de 30 de metri, putem spune că pentru un metru pătrat de teren statul va aloca în medie mai puţin de un euro (aproape 3,1 RON). Asta în timp ce pe piaţa imobiliară din zonă preţurile oscilează între 5 şi 60 euro/mp.

Un traseu plin de poduri şi pasaje
Încă de la primii kilometri, viitoarea autostradă va trece mnai mult pe deasupra solului, traversând "aerian" linii de cale ferată, râuri şi lacuri. Astfel calea ferată dublă Bucureşti-Constanţa, lacul Pipera, şoseaua de centură, Valea Pasărea, calea ferată Bucureşti-Urziceni etc. vor fi traversate pe poduri şi pasaje superioare.
În zona Pădurea Călugărească, autostrada se va despărţi în două direcţii - spre Braşov şi spre Albiţa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite