Promoţiile prin SMS prind mai bine la consumatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

va deveni, în scurt timp, principala metodă pentru promoţii. "Mecanismul acestui gen de promoţii permite un control foarte strict al întregii campanii, un grad sporit de siguranţă şi

va deveni, în scurt timp, principala metodă pentru promoţii.
"Mecanismul acestui gen de promoţii permite un control foarte strict al întregii campanii, un grad sporit de siguranţă şi necesită o logistică nu foarte complicată", explică Marius Meleşteu, director comercial al Brau Union Romania. Totodată, este şi un bun prilej de feed-back (n.r. conexiune inversă) pentru companii. "SMS-urile sunt uşor de centralizat, şi avem astfel o identitate clară a consumatorului care este interesat de produsele şi de campaniile noastre", apreciază, la rândul lor, reprezentanţii companiei Pepsi.

Mai aproape de brand
Mai mult, există şi atracţia interacţiunii virtuale cu brandul companiei. "Interacţiunea cu valorile brandului se poate realiza fie pe site-ul dedicat campaniei respective, fie pur şi simplu prin "dialogul" generat prin sistemul de mesaje al operatorului de telefonie mobilă de către consumatorul care trimite codul de sub capac, iar sistemul generează un răspuns din partea brandului adresat consumatorului respectiv", explică reprezentanţii Pepsi. "Consumatorul este foarte mulţumit de faptul că primeşte pe loc un răspuns (fie câştigarea/necâştigarea unuia dintre premiile instant, fie doar o confirmare a înregistrării în promoţie)", ne-a declarat Marius Meleşteu.

O mai bună acoperire a targetului
Motivul principal pentru care companiile optează pentru o astfel de promoţie rămâne faptul că majoritatea consumatorilor deţin un telefon mobil. "Publicul este receptiv la oferte şi noutăţi în materie de telefoane, accesorii sau aplicaţii audio/video pentru telefoane. Plecând de la aceste premise, am dezvoltat prima noastră promoţie bazată pe SMS anul trecut, şi am constatat că targetul nostru este receptiv", spun reprezentanţii Coca-Cola. şi oficialii Golden Brau susţin că acest canal de comunicare asigură o acoperire foarte bună a consumatorilor, românii evidenţiindu-se de la an la an printre cei mai entuziaşti utilizatori ai telefoniei mobile din Europa.

Organizatorii stabilesc tariful
Companiile de telefonie mobilă furnizează companiilor care vor să iniţieze astfel de promoţii un număr scurt, personalizat, şi asigură un transfer al tuturor mesajelor către un operator specializat care asigură prelucrarea lor. În cele mai multe cazuri, SMS-urile sunt contractate la tariful de bază practicat pe piaţa de telefonie mobilă. "Tariful este stabilit de către organizatori, şi nu de operatorii de telefonie mobilă, pe baza intereselor comerciale şi de promovare a produselor respective. Există campanii care practică un tarif premium pe SMS, dar şi campanii care stabilesc un tarif de comunicare prin mesaje scrise la nivelul unui SMS normal (0,07USD/SMS)", ne-au explicat reprezentanţii operatorului de telefonie mobilă Vodafone.

Nu toate campaniile se bucură de succes
Numărul mediu de intrări într-o promoţie printr-un astfel de mecanism este de 150.000 - 200.000 de SMS-uri, precizează oficialii JTI, în vreme ce la promoţiile Pepsi rata de răspuns variază între 5-7% din totalul codurilor distribuite pe durata unei campanii. "Datorită diferenţelor foarte mari dintre campanii, nu este relevantă o valoare medie calculată pentru toate campaniile. Succesul sau insuccesul unei campanii este dat în primul rând de obiectivele stabilite de către firma organizatoare, de cota de piaţă a produsului respectiv, dar şi de atractivitatea promoţiei. În decursul timpului au existat campanii care au depăşit câteva milioane de SMS-uri", subliniază Gabriel Sora.

Piaţa creşte odată cu telefonia mobilă
Datele statistice arată că numărul utilizatorilor de telefonie mobilă aproape s-a dublat în numai doi ani. Potrivit studiilor efectuate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), dacă numărul de utilizatori de telefonie mobilă se cifra, la sfârşitul lui 2003, la 7,03 milioane, finele lui 2005 înregistrau nu mai puţin de 13,35 milioane de utilizatori. Totodată, traficul total de mesaje scrise a înregistrat, în 2005, peste 1,6 miliarde de mesaje trimise, inclusiv roaming.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite