Proiectul Constanta-Trieste, repus pe agenda Guvernului italian

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investitorii italieni aloca 10 milioane de euro pentru realizarea companiei de proiect

Numit recent in Guvernul Berlusconi, Claudio Scajola, ministrul Activitatilor Productive din Italia, a facut prima sa vizita, in noua sa calitate, in Romania. El a avut o discutie in tete-a-tete cu Codrut Seres, ministrul Economiei, privind reluarea tratativelor pentru conducta Constanta - Trieste. Prin aceasta conducta europeana s-ar scurge titeiul caspic spre Europa Occidentala, traversand Romania-Constanta, Serbia-Panceva, Croatia-Omisalij si Italia-Trieste. De la numirea lui Claudio Scajola in Guvernul italian, primul punct in agenda sa de lucru privind cooperarea cu Romania este chiar realizarea conductei Constanta - Trieste. Compania italiana Parpinelli Tecnon a anuntat in aprilie ca va aloca 10 milioane de euro pentru infiintarea companiei de proiect.
1,9 miliarde de euro, costurile pentru Romania
Printre companiile care doresc sa se implice in proiect sunt GE Energy OilGas, divizie a General Electric, si China National Oil Corporation. Acestea s-au adaugat altor nume, precum grupul austriac OMV, proprietarul celei mai mari companii petroliere romanesti, Petrom, Chevron Texaco si British Petroleum, care si-au afirmat participarea la constructia conductei. De finantarea proiectului sunt interesate BRD Societe Generale, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, si International Finance Corporation, membra a grupului Bancii Mondiale. Constructia oleoductului ar putea incepe, cel mai devreme, in 2007. Conducta, cu o lungime totala de 1.360 kilometri, va porni din Portul Constanta si va trece prin Serbia si Muntenegru, inainte de a ajunge in Croatia. Traseul conductei va continua pana la Trieste, unde se va conecta la sistemul Trans Alpine Pipeline - TAP, care aprovizioneaza Austria si Germania. O alta bifurcatie va asigura transportul catre Venetia, urmand sa alimenteze rafinariile din nordul Italiei. Oleoductul va facilita transportul titeiului dinspre Marea Neagra catre piata europeana, urmand sa aiba o capacitate anuala de pana la 112 milioane tone de petrol. Conform studiului de fezabilitate, realizat de firma britanica Hill International, Romania ar trebui sa suporte costuri de 1,9 miliarde de euro, dintr-o investitie totala de peste 4 miliarde de euro. Suma pentru tara noastra este imensa, dar aceasta conducta ne-ar lega intrinsec de Europa de Vest.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite