Profitul Petrom a crescut anul trecut cu 61%, până la 647 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru acest an, compania a anunţat investiţii de 900 milioane de euro În 2006, Petrom a obţinut un profit semnificativ mai mare şi a câştigat procente la cota de piaţă pe segmenul de

Pentru acest an, compania a anunţat investiţii de 900 milioane de euro

În 2006, Petrom a obţinut un profit semnificativ mai mare şi a câştigat procente la cota de piaţă pe segmenul de retail. Potrivit datelor financiare prezentate ieri de către companie, cifra de afaceri a avansat anul trecut sub nivelul profitului, iar producţia de ţiţei şi gaze a grupului a scăzut cu 5,6%, fiind influenţată în special de declinul natural al zăcămintelor autohtone. Investiţiile anunţate pentru acest an sunt în creştere, o cotă semnificativă vizând restructurarea, proces care va continua şi în acest an şi ar putea determina inclusiv disponibilizări de personal.

Printre principalele evenimente care au influenţat anul trecut activitatea companiei se numără achiziţia unor reţele de distribuţie, un schimb de benzinării cu Mol, înlocuirea directorului general executiv şi vânzarea unor proprietăţi imobiliare. Totodată, Petrom a primit anul trecut de la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale noi licenţe de explorare şi a demarat programul de dezvoltare a unui zăcământ din Kazahstan.

28% cotă de piaţă pe segmentul de retail

Potrivit datelor financiare prezentate ieri, Petrom a încheiat anul 2006 cu un profit net de 2,28 miliarde lei (n.r. - 647 milioane de euro), nivel cu 61% mai mare, comparativ cu anul precedent. Cifra de afaceri a companiei s-a majorat anul trecut cu 22%, la 13,07 miliarde de lei (n.r.- 3,71 miliarde de euro).

Cota de piaţă a Petrom în domeniul distribuţiei de carburanţi a urcat în 2006 cu 4%, de la 24% în 2005. "Pe segmentul de retail, cota de piaţă estimată a Petrom este de 28%", a declarat, ieri, Mariana Gheorghe, directorul general executiv al companiei. Potrivit acesteia, vânzările zilnice de carburanţi s-au situat, în medie, anul trecut la 2,4 milioane de litri pentru fiecare benzinărie, până în 2009 compania intenţionând să ajungă la un nivel de 2,9 milioane de litri, pentru fiecare staţie. Investiţiile anunţate de Petrom pentru 2007 se ridică la aproximativ 900 milioane de euro, faţă de 831,3 milioane de euro alocate anul trecut. "Suma de 900 milioane de euro reprezintă investiţiile programate în toate activităţile Petrom", a precizat directorul general al companiei. În 2006, compania a investit 1,33 miliarde de lei în sectorul de explorare şi producţie - vizându-se în special proiecte de producţie, modernizare, dezvoltare şi investiţii în particiaţii - şi 1,29 miliarde de lei în domeniul rafinării şi marketingului. "Aceste investiţii au ajutat compania să se poziţioneze mai bine pe piaţa europeană", a precizat Mariana Gheorghe, subliniind faptul că şi în 2007 va continua procesul de restructurare şi eficientizare a activităţilor, operaţiuni care ar putea determina chiar şi disponibilizări de personal. La sfârşitul anului trecut, Petrom avea 32.837 de angajaţi, cu 25% mai puţini comparativ cu finele lui 2005, când compania înregistra 43.546 de salariaţi. Oficialii Petrom estimează un uşor avans al dividendelor ce vor fi acordate în acest an acţionarilor.

Producţia de ţiţei şi gaze, în scădere cu 5,6%

Potrivit datelor financiare prezentate ieri de către companie, producţia de ţiţei şi gaze a grupului a scăzut cu 5,6%, la 74,64 milioane de barili echivalent petrol bep, fiind influenţată de nivelul scăzut al producţiei interne. Astfel, volumele de vânzări de ţiţei ale Grupului au fost, anul trecut, de 4.915 mii tone, în scădere cu 6,2% faţă de anului anterior, iar vânzările de gaze ale Petrom SA s-au ridicat la 5,24 miliarde de metri cubi, în scădere cu 6,6%. Din activităţile legate de gazele naturale, Petrom a obţinut, în 2006, un profit operaţional de 117 milioane de lei. Compania anticipează că preţul gazului din producţia internă va avea o creştere constantă în acest an. "Până în 2008 vom ajunge la un preţ al gazului apropiat de nivelul din Europa", apreciază directorul general al companiei. În ceea ce priveşte preţurile petrolului, acesta estimează că vor fi uşor mai scăzute comparativ cu 2006, dar vor continua să se menţină la niveluri ridicate.

În sectorul de rafinare şi marketing, pierderile raportate de Petrom s-au accelerat, ajungând astfel de la 662 milioane de lei în 2005, la 914 milioane de lei, anul trecut.

Investiţiile au ajutat compania să se poziţioneze mai bine pe piaţa europeană
Mariana Gheorghe
director general Petrom

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite