Profit de zeci de mii de euro din comercializarea brazilor de Crăciun

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sărbătorile de iarnă aduc profituri consistente firmelor care comercializează sau închiriază brazi de Crăciun. Companiile mari preferă să închirieze un brad gata împodobit, pentru care sunt

Sărbătorile de iarnă aduc profituri consistente firmelor care comercializează sau închiriază brazi de Crăciun. Companiile mari preferă să închirieze un brad gata împodobit, pentru care sunt dispuse să plătească aproape 1.500 de euro. Mişcarea îi scuteşte de efortul şi timpul necesare pentru a-şi decora singuri un astfel de pom. Dacă vor să păstreze bradul, trebuie să scoată din buzunar până la 8.000 de euro.
Businessul cu pomi de Crăciun este unul sezonier, firmele de profil ocupându-se în restul anului cu decoraţiunile interioare. Principalii clienţi sunt companiile din marile oraşe care plătesc mii de euro pentru a-şi achiziţiona un brad de Crăciun sau pentru a-şi orna birourile cu plante exotice. Amenajarea spaţiilor de birouri pentru Sărbătorile de iarnă este o afacere în plină dezvoltare. Brazii gata împodobiţi se vând on-line, iar companiile care organizează petreceri de Crăciun apelează la profesionişti care dau personalitate brazilor, împodobindu-i în funcţie de principalele evenimente ale anului.
Fiecare brad poate exprima, după caz, veselie, sobrietate, nonconformism, în funcţie de destinatar. La mare căutare sunt podoabele pentru brazi din materiale scumpe, în pas cu moda, care pot costa până la 1.000 de euro.
Un brad natural din import şi ornat cu cele mai scumpe podoabe (ghirlande din mătase, globuri de argint şi steluţe de aur) costă, la unele firme, până la 28.000 de lei (aproape 8.000 de euro). Bradul este achiziţionat din Danemarca la un preţ de circa 450 de euro. Apoi, după ce firmele de profil îl împodobesc cu cele mai scumpe accesorii, îl închiriază timp de două săptămâni unei companii contra sumei de 1.300 de euro. Dacă respectiva companie doreşte să cumpere totuşi bradul, preţul poate creşte de 5 până la 7 ori.
"Preţul este justificat, pentru că, pe lângă costurile podoabelor, se mai adaugă şi manopera care este efectuată de profesionişti şi care poate dura 12-15 ore", consideră Irina Cârlescu, director general al firmei Iris Decoraţiuni din Iaşi.
Firma Hollandiagreen din Bucureşti închiriază brazi de Crăciun gata decoraţi. Astfel, clienţii sunt scutiţi de drumurile pe care le-ar face prin pieţe pentru cumpărarea unui brad, iar, în plus, suma pe care o plătesc pentru închiriere este mai mică decât cea pe care ar plăti-o pentru cumpărarea unui pom.
"Avem atât brazi naturali, cât şi artificiali, perfect conici şi complet garnisiţi cu frunze", spune Gabriela Gruianu-Gambra, managing director al Hollandiagreen. Activitatea principală a acestei firme este amenajarea spaţiilor de interior de bussines cu plante naturale mari. Printre clienţii companiei se numără Renault, Petrom, BCR şi Alcatel.
"Ideea de a închiria brazi de Crăciun ne-a venit în 2004, după ce am observat că bradul pe care îl împodobisem în unul dintre magazinele noastre era foarte admirat de clienţi", explică Gabriela Gruianu. Capitalul necesar pentru a demara această afacere a fost de 50.000 de euro.
"Am început cu un singur angajat, iar astăzi avem 20. Avem o creştere a cifrei de afaceri de circa 50% pe an, iar rata profitabilităţii este de aproximativ 6% anual", a mai adăugat Gruianu.
Iris Decoraţiuni, pe lângă vânzarea de brazi şi amenajări interioare, organizează şi petreceri de Crăciun. "Majoritatea companiilor care se respectă oferă angajaţilor o petrecere de Crăciun, iar noi ne ocupăm de tot: atmosferă, decorări, pom împodobit. Cererea este destul de mare, rezervările făcându-se cu 4-5 luni înainte de Crăciun", explică Irina Cârlescu.
Firma Casa Cochet din Capitală organizează un show-room cu brazi de Crăciun în fiecare an. Aceştia sunt artificiali, importaţi din Grecia şi se vând gata împodobiţi, cu sume cuprinse între 500 şi 2.000 de euro. Clienţii Casei Cochet sunt fie companii, fie persoane cu venituri peste medie.
"Oferta noastră se adresează în special mall-urilor, vilelor particulare şi firmelor", spune Alina Irina, director general al firmei. Potrivit acesteia, brazii sunt comercializaţi exclusiv prin intermediul show-room-ului sau prin comenzi directe.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite