Profilul întreprinzătorului de succes în Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ce-i îndeamnă pe europeni să intre în afaceri? Pentru a deveni proprii lor şefi, să facă mai mulţi bani ori să caute noi provocări. Evitarea şomajului, combinarea muncii cu viaţa privată

Ce-i îndeamnă pe europeni să intre în afaceri? Pentru a deveni proprii lor şefi, să facă mai mulţi bani ori să caute noi provocări. Evitarea şomajului, combinarea muncii cu viaţa privată ori satisfacţia în muncă sunt alte caracteristici ale celor care au pornit afaceri pe cont propriu
Concluzia aparţine unui studiu denumit "Profilul întreprinzătorului de succes", realizat de institutele naţionale de statistică din 13 state membre UE şi România şi Bulgaria.
Întreprinzătorul european este văzul ca unul care nu are experienţă în conducerea unei afaceri şi care, pentru a-şi dezvolta businessul, se sfătuieşte mai degrabă cu familia, prieteni şi cunoştinţele cu experienţă în domeniu.
Tinerii oameni de afaceri au pornit în business pentru ca să devină propriul şef, să facă mai mulţi bani ori să caute noi provocări. Evitarea şomajului, combinarea muncii cu viaţa privată ori satisfacţia în muncă sunt alte caracteristici ale celor care au pornit afaceri pe cont propriu. Cele mai mari probleme cu care ei se confruntă sunt legate de contactele cu clienţii, administrare şi finanţare. Marea majoritate (77%) nu au avut nicio experienţă de conducere a unei afaceri, în timp ce 18% au condus măcar una, iar 6% au avut deja cel puţin două astfel de experienţe. Jumătate din cei fără experienţă se sfătuiesc cu prietenii sau familia pe probleme de management, de aproape două ori mai mulţi decât cei care au mai condus anterior alte afaceri. Aceştia preferă sfaturile profesioniştilor pe care îi cunosc şi pe cele ale consultanţilor. Cu cât întreprinzătorul este mai tânăr, cu atât afacerea creşte mai repede în mărime. Principalele probleme de care se lovesc întreprinzătorii sunt cele administrative şi cele legate de "contactele cu clienţii". Facturile neîncasate sunt percepute ca probleme mai ales de către femei. Bărbaţii sunt mai optimişti în ceea ce priveşte profitabilitatea companiei pe care o conduc. Gradul în care întreprinzătorii consideră că afacerile lor sunt inovative creşte cu nivelul educaţional. Cele mai frecvente motivaţii pentru începerea unei afaceri au fost dorinţa de a fi propriul şef şi perspectiva de a câştiga mai mulţi bani. Întreprinzătorii cu experienţă managerială găsesc mai greu personal potrivit. Aproape 45% din cei care au avut mai mult de o experienţă de afaceri au această problemă, în timp ce doar 24% din cei fără experienţă o consideră o problemă. Realizatorii studiului arată că diferenţa poate să provină din faptul că cei experimentaţi sunt mai conştienţi de importanţa rolului pe care angajaţii îl au în a asigura succesul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite