Producătorii de GPS, atacaţi de Google

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google lansează în România un serviciu gratuit de navigaţie şi ascute concurenţa pe piaţa de profil. Serviciul de navigare cu hărţi al Google transformă telefoanele mobile în echipamente de navigaţie, iar gigantul american intră în concurenţă cu producătorii de profil.

De astăzi, orice posesor român de telefon mobil construit pe platforma Android 1.6+, poate să folosească gratuit acest seviciu, care funcţionează ca o soluţie de navigare prin GPS, cu ghidare vocală. „Aplicaţia poate fi folosită şi atunci când telefonul este offline. Nu este nevoie de să reactualizezi harta, fiindcă acest lucru este făcut automant de Google. Mai mult, nu trebuie să cunoşti adresa exactă a destinaţiei tale, este suficient să ştii numele companiei unde vrei să ajungi şi telefonul te duce acolo", susţin reprezentanţii Google.

„Introducem o competiţie în piaţa echipamentelor de navigaţie, iar utilizatorii vor fi cei care au de câştigat", spune Dan Bulucea, country manager Google România. El identifică şi unul din punctele slabe ale produsului lansat de compania pe care o reprezintă. „Dacă plec în concediu peste graniţă, navigarea cu hărţi Google nu îmi este suficientă, datorită costurilor de roaming pe care le implică", precizează oficialul companiei. El ţine să menţioneze şi că se lucrează la extinderea acestei soluţii şi pentru telefoanele construite pe alte platforme decât pe cea Android.

GPS-ul dă piept cu smartphone-ul

Jucătorii de pe piaţa echipamentelor de navigaţie nu se arată însă îngrijoraţi de intrarea Google pe segmentul lor de piaţă. „Noua aplicatie este deja disponibilă de ceva vreme pentru ţările din Europa de Vest, iar impactul asupra pieţei GPS nu a fost încă unul major", a declarat, pentru Adevărul, Laura Samson, country manager al Mio România, Ungaria, Cehia şi Slovacia. De altfel, deşi admite că „dezvoltarea de aplicaţii GPS în zona de smartfone-uri este cu siguranţă un trend pe piaţă", reprezentantul Mio crede că zona de navigaţie prin intermediul echipamentelor dedicate şi cele prin intermediul smartfone-urilor se pot dezvolta în paralel şi în următorii ani.

Iar studiile recente realizate în ţările din vestul Europei par a-i da dreptate. O cercetare a Gfk, dată publicităţii la începutul acestui an, relevă faptul că 89% dintre respondenţii din Germania, Franţa şi Marea Britanie afirmă că preferă echipamentele GPS tradiţionale sau încorporate în vehicul. În plus, 70% dintre cei care folosesc servicii de navigaţie GPS pe telefonul mobil spun că ar prefera un sistem de navigaţie portabil sau încorporat.

Cât dau românii pe un GPS

De-a lungul anului trecut românii au cumpărat circa 60.000 de dispozitive GPS. Pentru anul acesta, reprezentanţii Mio Technology estimează o creştere a pieţei cu maximum 10%. Procentul efectiv depinde însă de „dezgheţul" consumului şi de orientarea unei porţiuni mai mari din cheltuielile populaţiei către turism.

În lupta lor cu telefoanele tot mai inteligente, producătorii spun că vor încerca să ataşeze mai multe servicii suplimentare. Dincolo de o politică tot mai agresivă de reducere a preţurilor, ei vor oferi actualizări gratuite de hartă, posibilitatea închirierii hărţilor sau extinderea perioadei de garanţie. În ceea ce priveşte preţul mediu pentru un echipament GPS, reprezentanţii Mio spun că, anul trecut, au înregistrat o valoare de 180 de euro pe echipament vândut.

“Introducem o competiţie în piaţa echipamentelor de navigaţie, iar utilizatorii vor fi cei care au de câştigat.''
Dan Bulucea country manager Google România

60.000 de GPS-uri au fost cumpărate anul trecut în România.

Vezi pe forbes.ro care sunt estimarile producatorilor de dispozitive GPS si daca acestea se mai adeveresc in 2011

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite