Producătorii şi angrosiştii triplează vânzările de rechizite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

produselor, vânzările pot ajunge şi la o creştere de 300%. "Vânzările pe partea de instrumente necesare începutului de an şcolar cresc între 50 şi 300%. Dacă vorbim de uniforme şi

produselor, vânzările pot ajunge şi la o creştere de 300%. "Vânzările pe partea de instrumente necesare începutului de an şcolar cresc între 50 şi 300%. Dacă vorbim de uniforme şi ghiozdane, aici se înregistrează cea mai spectaculoasă evoluţie, procentul de creştere fiind chiar şi de 300%. Achiziţia de caiete se face pe tot parcursul anului, procentele de majorare la nivelul acestei perioade fiind mai mici", ne-a declarat Andreea Mihai, marketing manager Carrefour România. Raportat la perioada similară din 2005, oficialii Carrefour estimează o creştere a vânzărilor cu 25%, perioada de vârf fiind preconizată între 7 şi 15 septembrie.

Concurenţa chineză, devastatoare
Producătorii şi importatorii resimt şi ei febra sezonului. Ioana Tudoran, directorul companiei Johnny Prodcomimpex, producătoare de uniforme şcolare, spune că cererea în această perioadă creşte cu 80%. "În perioada 20 august-15 septembrie avem încasări de circa 300 milioane de lei vechi, profitul fiind practic de doar 12%, pentru că diferenţa între preţul de livrare şi cel de vânzare este foarte mică", explică Tudoran. O mare problemă a producătorilor autohtoni o reprezintă însă importurile din China, ce ajung pe piaţa românească la preţuri foarte mici. Dacă uniformele importate se găsesc în magazine la preţuri cuprinse între 30 şi 60 de RON, hăinuţele confecţionate de români sunt mai scumpe cu 50-60%, ajung chiar şi la 200 RON, stofa folosită fiind de foarte bună calitate. Există însă şi companii care lucrează numai pe bază de comandă directă de la şcoli. "O uniformă compusă din sacou clasic, fustă plisată, cravată şi pantalon costă un milion de lei. Totul se face pe comandă, cu probă", ne-a declarat Iuliana Chelu, managerul Manoil Impex Oradea. În schimbul aceleiaşi sume, Leontina Prodan, directoarea PIF Timişoara, îmbracă anual 10.000 de copii.

Cumpărături pe ultima sută de metri
Chiar dacă magazinele încearcă pe cât posibil să evite aglomeraţia din septembrie, aprovizionându-se din timp, cele mai numeroase cumpărături se fac tot în ultimul moment. "Noi am început să ne aprovizionăm încă de săptămâna trecută, însă părinţii lasă tot pe ultima sută de metri achiziţiile necesare începerii anului şcolar", a precizat Mihai. Aceeaşi problemă intervine şi la Metro Cash&Carry. "Maximul de vânzări pe grupa de rechizite se realizează în perioada 1-20 septembrie, deşi noi am început perioada de promoţii la articolele pentru şcolari încă din 10 august", ne-a declarat Delia Nica, Head of Corporate Communication Metro Cash&Carry România. Potrivit acesteia, grupa de rechizite şcolare cunoaşte o creştere de circa 30% în perioada premergătoare începutului de an şcolar. "Articolele pentru şcolari sunt foarte solicitate de clienţii noştri profesionişti, adică revânzători, mici întreprinzători, cele mai bine vândute fiind caietele A5, A4, caiete speciale, coperţi de caiete, articole pentru creaţie (respectiv acuarele, pensule, blocuri de desen), instrumente de scris, penare", ne-a declarat Nica.

În "sezon", un milion de caiete vândute
Despre vânzări spectaculoase vorbesc şi oficialii Diverta. Astfel, cererea pentru articolele şcolare - produse de papetărie şi instrumente de scris - creşte începând cu sfârşitul lunii august, când atinge un plus de 75-100% faţă de o medie lunară de vânzări. Apogeul se resimte în cursul lui septembrie, când sunt înregistrate majorări de 500% faţă de media lunară. "Raportat la sezonul trecut, estimăm în acest an creşteri de peste 25%. Trebuie menţionat că în perioada de vârf - august, septembrie, octombrie - în Diverta se vând peste un milion de caiete", explică Carmen Andrei, director achiziţii Diverta.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite