Procesul secretelor Coca-Cola continuă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doi dintre cei trei complici care au vrut să fure, vara trecută, reţeta unui nou produs Coca-Cola şi s-o vândă companiei rivale, Pepsi, şi-au recunoscut vinovăţia în procesul în care erau

Doi dintre cei trei complici care au vrut să fure, vara trecută, reţeta unui nou produs Coca-Cola şi s-o vândă companiei rivale, Pepsi, şi-au recunoscut vinovăţia în procesul în care erau acuzaţi de furt de informaţii confidenţiale.
Ibrahim Dimson şi Edmund Duhaney au pledat "vinovat", în urma unei înţelegeri la care au ajuns cu procurorii. Fiecare riscă acum o pedeapsă de până la 10 ani închisoare şi o amendă de 250.000 de dolari. Sentinţa va fi pronunţată pe 29 ianuarie 2007. În schimb, complicea lor, Joya Williams, fostă secretară la Coca-Cola, urmează să se prezinte în faţa instanţei pe 13 noiembrie. "Ea nu va pleda vinovat", a spus Janice Singer, avocata lui Williams.
Pe 11 iulie anul acesta, Williams, Dimson şi Duhaney au fost acuzaţi că au furat mostre dintr-un nou produs şi documente confidenţiale de la sediul Coca-Cola din Atlanta şi că au încercat să le vândă companiei rivale PepsiCo, a doua companie de soft drinks din SUA, după Coca-Cola. Procurorii spun că pe 5 iulie, în casa lui Duhaney, anchetatorii au găsit o cutie care conţinea două mostre ale unui produs Coca-Cola şi alte documente oficiale ale companiei. Aceea era ziua în care trebuia să aibă loc şi tranzacţia în valoare de 1,5 milioane de dolari. În schimb, cei trei complici au fost arestaţi. Documente confidenţiale care aparţineau Coca-Cola au fost găsite şi în casa lui Williams.
La audiere, Duhaney i-a spus judecătorului că o veche prietenă l-a contactat şi i-a spus că vrea "să facă lucrurile să se întâmple", în timp ce Dimson a mărturisit că Duhaney a fost cel care l-a contactat pe el ca să încerce să facă o înţelegere cu Pepsi. Chiar dacă Duhaney va coopera cu procurorii la procesul lui Williams, avocaţii americani spun că el tot ar putea primi pedeapsa maximă. Cât despre Dimson, avocata acestuia, Anna Blitz, nu a vrut să comenteze faptul că clientul său a pledat vinovat. Williams nu are cazier, dar Dimson şi Duhaney au mai stat în închisoare, primul pentru o fraudă bancară şi al doilea pentru posesie de cocaină.

1,5 milioane de dolari pentru secretele Coca-Cola
* Pe 19 mai 2006, PepsiCo a transmis companiei Coca-Cola o copie a unei scrisori pe care o primise chipurile de la un oarecare "Dirk", un om bine plasat în companie care se oferea să dezvăluie rivalului informaţii confidenţiale contra unei sume de bani.
* Cei de la Coca-Cola au avertizat FBI-ul, care a început să investigheze cazul. Astfel, s-a descoperit că Dirk era de fapt Ibrahim Dimson, de 30 de ani. Înregistrările apelurilor telefonice şi alte investigaţii au demonstrat că omul din interiorul Coca-Cola care furase iniţial informaţiile era Joya Williams, în vârstă de 41 de ani, o secretară, care lucra la sediul central al companiei, din Atlanta.
* FBI-ul a folosit un agent sub acoperire, care s-a arătat interesat să cumpere informaţiile secrete furate de Williams. Aceasta a fost filmată în timp ce sustrăgea de la serviciu documente, dar şi mostre ale unor noi produse, pe care agentul FBI sub acoperire le ceruse.
* Dimson urma să primească 1,5 milioane de dolari de la aşa-zisul cumpărător, bani care urmau să ajungă într-un cont deschis pe numele lui Edmund Duhaney, în vârstă de 43 de ani. Dacă Dimson şi Williams se cunoşteau, legătura dintre Dimson şi Duhaney nu a fost stabilită.

Reţeta Coca-Cola, mit sau marketing?
Într-un seif din subsolurile băncii SunTrusk din Atlanta zace unul dintre cele mai sfinte secrete din lumea businessului: formula Coca-Cola, veche de 120 de ani. Aceasta e poate singura certitudine legată de misterioasa reţetă. Tot restul - inclusiv regula potrivit căreia seiful nu poate fi deschis fără votul board-ului companiei, de exemplu - poate fi doar o simplă legendă urbană. Orice încercare de a obţine informaţii suplimentare în legătură cu acest subiect primeşte invariabil acelaşi răspuns din partea reprezentanţilor Coca-Cola: "Dacă am dezvălui ceva n-ar mai fi secret".Chiar dacă nu viza formula clasică a Coca-Cola, incidentul în care au fost implicaţi cei trei complici readuce în atenţia publică întrebări de genul "este formula Coca-Cola un simplu secret comercial sau o tactică de marketing mistic?", titrează ultima ediţie a revistei "Newsweek". Istoria sugerează că este de fapt un amestec. Coca-Cola a fost creată, în 1886, de farmacistul John Pemberton, după o reţetă produsă în propriul laborator. Câţiva ani mai târziu, el i-a vândut reţeta omului de afaceri Asa Candler, care a făcut din Coca-Cola un succes, stârnind invidia competitorilor, dar şi curiozitatea lumii întregi cu privire la ingredientele irezistibilei băuturi. Unii au jurat că ingredientul principal ar fi fost cocaina, dar Coca-Cola Co. neagă acest fapt. Prin 1919, când Candler a vândut afacerea unui grup de investitori, secretomania care învăluia reţeta devenise deja un instrument de marketing. Noii proprietari au închis reţeta în seiful din Atlanta. Experţii spun că este posibil să descifrezi componenţa Coca-Cola, dar nu în totalitate. Alţii spun că succesul băuturii nu stă în reţeta secretă, ci în puterea brandului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite