Ponta a cerut găsirea unei soluţii pentru deblocarea licitaţiei pentru autostrada Comarnic-Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Premierul Ponta a solicitat conducerii ministerelor şi Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluţie pentru reluarea licitaţiei la autostrada Comarnic-Braşov, arătând că "birocraţia politică" şi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) au blocat această procedură.

La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, premierul a cerut ca Ministerul Transporturilor să prezinte săptămâna viitoare o informare cu privire la situaţia de la autostrada Comarnic-Braşov şi ca, împreună cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei şi Secretariatul General al Guvernului, în subordinea căruia se află (CNSC), să găsească o soluţie juridică pentru deblocarea situaţiei.

"Înţeleg, aşa cum am solicitat, că aţi încercat să reporniţi licitaţia pentru Comarnic-Braşov. Iarăşi ne-am împiedicat la CNSC. Ne omoară birocraţia şi ne omoară birocraţia politică. De 20 de ani nu reuşim să facem o trecere mai normală de la Comarnic la Braşov. Acuma nu ne lasă CNSC, numit de fostul guvern ca să nu ne lase pe noi", a spus Ponta.

Licitaţia CNADNR pentru consultanţă la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în valoare estimată de 23,6 milioane lei fără TVA, a fost suspendată pentru probleme privind caietul de sarcini.
Decizia a fost luată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, după ce casa de avocatură "Boştină şi Asociaţii" a depus din nou o contestaţie faţă de modul de atribuire a acestui contract de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Licitaţia a mai fost suspendată în luna mai, pentru probleme privind documentaţia de atribuire.

Boştină şi asociaţii a cerut Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale să opereze modificările corespunzătoare reglementărilor în vigoare pentru a participa la licitaţie. Cererea a fost admisă.

La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a anunţat că va revizui studiul de fezabilitate, după ce proiectul fusese abandonat în 2010. La începutul lunii mai CNADNR a lansat licitaţia, valoarea estimată a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fără TVA, pentru o durată de 20 luni.

Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite