Podurile romanesti, piese de muzeu periculoase

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Abia la cinci luni de la primul val de inundatii, autoritatile au reusit sa prezinte primul raport oficial privind starea podurilor din Romania. Concluzia este ingrijoratoare: 15% din podurile rutiere

Abia la cinci luni de la primul val de inundatii, autoritatile au reusit sa prezinte primul raport oficial privind starea podurilor din Romania. Concluzia este ingrijoratoare: 15% din podurile rutiere au structura afectata, iar 40% din podurile de cale ferata au deficiente majore, po-trivit studiului intocmit de Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC). Podurile Romaniei sunt vechi si foarte vechi, au durata de exploatare depasita ori nu sunt intretinute corespunzator in timpul exploatarii. La acestea se mai adauga si intensificarea traficului pe podurile rutiere in ultimii 15 ani. Acestea sunt cauzele care au provocat deficiente majore la un numar de 963 de poduri cu structura de beton armat, dintr-un total de 6.023 de poduri rutiere verificate, reiese din raportul oficial prezentat, ieri, de oficialii ISC. In aceeasi situatie se mai afla 1.271 de poduri existente pe reteaua de cale ferata, din cele 2.797 controlate. ,In momentul de fata, podurile sunt intr-o situatie critica, ridica multe semne de intrebare, dar aceasta nu inseamna ca maine se vor prabusi", a declarat Dorina Nicolina Isopescu, inspector general de stat in cadrul ISC.
Verificarile nu au fost incheiate
A fost nevoie ca peste teritoriul tarii sa treaca nu mai putin de sapte valuri de inundatii pentru ca autoritatile sa ia la picior pod cu pod. Aceasta este doar o parte din realitate, pentru ca oficialii au recunoscut ca nu au reusit sa verifice chiar toate podurile din tara. ,Noi am inventariat pana acum 8.872 de poduri rutiere situate pe drumuri nationale. In privinta podurilor de cale ferata, sunt multe zone unde nu am putut intra, in special la munte. Este vorba despre viaducte sau poduri de cale ferata care nu sunt accesibile cailor rutiere", a mai precizat Isopescu.
Monitorizarea unui pod costa mii de euro
Odata verificate si introduse in baza de date pe care autoritatile ar vrea sa o puna la punct pentru a avea un control asupra situatiei, podurile ar mai trebui doar monitorizate, crede Anton Chirica, decanul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri. Sistemul de monitorizare este realizat din fibra optica, are avantajul simplitatii insa este costisitor. Un singur senzor costa cateva sute de euro, iar pentru monitorizarea unui pod este nevoie de sase pana la zece asemenea senzori. In total, investitia se ridica la cateva mii de euro numai pentru un pod.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite