Ploile de vara nu au taiat pofta de bere a romanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Si la sucuri, lucrurile stau destul de bine * "Pentru industria inghetatei, vara lui 2004 a fost dificila", spun producatorii

Consumul de bere si bauturi racoritoare n-a fost influentat de capriciile vremii in aceasta vara. Astfel, potrivit datelor producatorilor din domeniu, chiar daca in primele luni ale verii, cand au fost inregistrate temperaturi mai scazute, cresterea vanzarilor a fost nesemnificativa, in perioada urmatoare dinamica s-a mai imbunatatit. Quadrant Amroq Beverages (QAB) si Coca-Cola HBC, doi dintre cei mai mari competitori de pe piata bauturilor racoritoare, au inregistrat in aceasta vara vanzari in crestere la toate produsele din portofoliu. Potrivit datelor QAB, imbuteliatorul racoritoarelor Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea si al apei minerale Roua Muntilor, in lunile iunie si iulie, cu exceptia vanzarilor de apa minerala, compania a inregistrat cresteri la toate categoriile, respectiv bauturi carbonatate si necarbonatate - 23 la suta, Ice Tea - crestere de volum cu 215 la suta, ceea ce a determinat o crestere a cifrei de afaceri cu 133 la suta. O influenta importanta asupra nivelului vanzarilor au avut-o campaniile promotionale. "Pepsi a avut un succes foarte mare cu promotia de vara bazata pe imaginea fotbalistilor din echipa Pepsi, dar si cu lansarea Pepsi Twist Light, precum si cu noua campanie de imagine centrata pe sloganul "Dare for more" (n.r.- indrazneste mai mult)", ne-a declarat Eusebiu Margasoiu, directorul de marketing al QAB. Pentru Coca-Cola, in al doilea trimestru al acestui an vanzarile inregistrate au fost cam la acelasi nivel ca anul trecut, datele companiei aratand insa o crestere pe primele 6 luni ale anului cu circa 7 la suta fata de anul trecut, crestere care s-a simtit la toate categoriile de produse. Ploaia nu a taiat nici pofta de bere a romanilor. Astfel, desi sezonul a debutat cu vreme mai rece, lunile urmatoare au compensat vanzarile slabe de bere din aceasta perioada. "In 2004, impactul vremii s-a simtit in industria berii in luna mai, dar lunile iunie-iulie si chiar august au compensat aceasta influenta", ne-a declarat Octavian Buzoianu, director corporate affairs la Compania de Bere Romania (CBR), membra a SAB Miller. In opinia acestuia, volumul vanzarilor inregistrat de CBR in prima parte a anului este cu 12,5 la suta mai mare decat cel realizat in aceeasi perioada a anului trecut si a depasit nivelul de crestere al pietei. "Ca in fiecare an, si in 2004, CBR a lansat o serie de promotii pentru brandurile sale principale, Ursus si Timisoreana, care au contribuit la cresterea vanzarilor atat in volum, cat si valoric", explica Buzoianu. La randul sau, Catalin Ignat, director de marketing United Romanian Breweries Bereprod (URBB), ne-a declarat ca estimarile facute la inceputul anului de catre jucatorii de pe piata romaneasca de bere au fost, in mare parte, dejucate de vremea schimbatoare din aceasta vara. "Cu toate acestea, pe primele sapte luni ale anului, compania noastra a obtinut vanzari mai ridicate fata de volumul inregistrat in perioada similara a anului trecut", ne-a declarat Ignat, adaugand ca, fata de cifrele estimate la inceputul anului, vanzarile din lunile de vara, afectate de vremea ploioasa, au fost sub nivelul propus pentru 2004. Producatorii de inghetata spun si ei ca "pana in momentul de fata, anul acesta a fost unul dificil si plin de provocari pentru industria inghetatei". "Avand in vedere ca acest produs este considerat ca fiind de sezon, consumul de inghetata este legat de conditiile meteorologice. Am avut parte de un sezon mai putin dinamic, ne-a declarat Dimitris Giannakopoulos, directorul general Delta Romania SA, adaugand ca datele exacte vor fi disponibile numai dupa incheierea sezonului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite