Ploile scot la suprafata reparatiile de mantuiala ale drumurilor si podurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiecare ploaie mai serioasa scoate la iveala nerepararea sau repararea superficiala a infrastructurii rutiere. An de an, Compania Nationala de Drumuri (CNADNR) primeste de la buget pentru efectuarea

Fiecare ploaie mai serioasa scoate la iveala nerepararea sau repararea superficiala a infrastructurii rutiere. An de an, Compania Nationala de Drumuri (CNADNR) primeste de la buget pentru efectuarea lucrarilor necesare doar o zecime din banii necesari. "Este o puternica lipsa de finantare", ne-a declarat un fost responsabil al companiei. Potrivit acestuia, anual sunt alocati intre 1.300 si 2.000 miliarde lei, in conditiile in care necesarul este de 16.000 - 20.000 miliarde lei. Banii alocati ajung de-abia pentru efectuarea lucrarilor de intretinere pe timpul iernii. Situatia se regaseste si la infrastructura de transport feroviar, administrata de CFR SA. Cele doua companii au alocate, in 2005, 423 miliarde lei pentru repararea si intretinerea a 18.400 de poduri - suma total insuficienta. Potrivit datelor prezentate ziarului nostru de CFR SA, aproape trei sferturi din podurile si podetele exploatate, respectiv 13.600 din 18.100, nu au efectuata reparatia capitala, desi termenul legal a expirat. Cu putinii bani alocati, CFR SA a decis repararea celor care prezinta un pericol imediat, respectiv 13 poduri, pentru care sunt alocate 123 miliarde lei. In privinta podurilor rutiere nereparate, conducerea CNADNR tine la secret numarul celor restante la reparatii capitale. "Intervalul de timp pentru efectuarea lucrarilor este in functie de anumiti parametri", ni se raspunde savant la intrebarea precisa "Cate poduri au lucrari de reparatie capitala neefectuate?". Am reusit sa aflam doar ca in acest an sunt alocate 300 miliarde lei si se intentioneaza repararea a 36 de poduri si a unui pasaj, in conditiile in care, anual, cam tot atatea sunt distruse de inundatii si viituri. Chiar daca ar fi bani suficienti, strategiile aplicate de unitatile subordonate ministerelor Mediului si celui al Transporturilor, Constructiilor si Locuintei nu pot avea efecte pozitive, cum nu exista nici o corelare, spun specialistii. "Necoordonarea face ca, in timp ce este reparat un pod in Banat, sa fie consolidate malurile altui pod din Moldova si drumul de acces la un pod din Dobrogea. Ultimele inundatii agraveaza starea infrastructurii rutiere. Ploile cazute in luna mai si viiturile au distrus sau avariat alte 280 poduri, podete si kilometri intregi de drumuri rutiere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite