Pirateria din transporturile de persoane, permisă de lege

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi români mor pe autostrăzile Europei, ca şi în România „ca urmare a transportului de persoane piratat permis de o legislaţie incorectă, modificată în funcţie de interese“, potrivit Confederaţiei OperatoriIor şi TransportatoriIor Autorizaţi din România - COTAR.

„Modificarea  Ordonanţei de Urgenţă nr. 34 din 2010 privind pirateria în transportul de persoane de către Parlament dă posibilitatea unor afacerişti din domeniul transportului de persoane să pună în pericol viaţa călătorilor. Nu au tecut nici 40 de zile decând au murit 15 oamenii într-un accident cu un astfel de microbuz că astăzi lista morţilor se măreşte cu încă unul. În urma accidentului de la Oradea cu acelaşi tip de mijloc de trasport - microbuz de 8 plus 1, dar care avea 12 călători - s-a înregistrat un mort şi 11 persoane accidentate din care două în stare foarte gravă. Acest gen de transport este un transport ilegal“, avertizează COTAR.

Parlamentarii, pe-o mână cu piraţii

„Conform modificărilor făcute de parlamentari, ,,oricine poate face transport de persoane şi cu orice tip de maşină bună sau modificată dacă se încadrează la 8 plus 1. Până la modificarea acestei OUG 34/2010, Poliţia avea  drept de  control asupra celor care efectuau transport neautorizat“, arată, într-un comunicat, reprezentanţii transportatorilor.
COTAR atrage atenţia autorităţilor că, în toată Europa, mai puţin în Marea Britanie, transportul de persoane se face centralizat cu licenţe de transport şi verficabil de autorităţile rutiere.
COTAR cere cu insistenţă autorităţilor „şi în primul rând premierului Emil Boc“ să revizuiască OUG nr. 34/2010 şi să revină la forma ei iniţială negociată şi stabilită cu COTAR prin protocolul semnat în 2010, eliminând propunerile parlamentarilor care dau posibilitatea practicării de transport neautorizat, inconştieţa unora ducând în final la tragedii.

MAI recunoaşte necesitatea schimbării OUG 34/2010


Confederaţia transportatorilor a adresat o scrisoare Direcţiei Rutiere din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), prin care a solicitat reanalizarea cadrului legislativ actual, în sensul posibilităţii aplicării sancţiunii suspendării dreptului de utilizare a vehiculelor în cazul efectufării ilicite a activităţii de transport în regim de taxi.
În răspunsul său, MAI recunoaşte că pentru a putea fi sancţionate şi aceste cazuri „se impune reintroducerea reglementării existente iniţial înaintea modificării OUG 34/2010“ de către Parlament.
Liderii transportatorilor reamintesc că în Romînia toate firmele de transport persoane îşi licitează traseele din cinci în cinci ani, iar principalele condiţii, la câştigarea traseelor, este gradul de înnoire a parcului auto şi vechimea firmei pe acel traseeu. Aşa se face că România are, azi, cel mai nou parc de transport auto din Europa, iar transportatorii serioşi autorizaţi îşi menţin cît mai mult timp traseele.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite