Piaţa luxului, în cădere liberă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut în 2009cu 30-35%, la 350 de milioane de euro, din cauza crizei, anunţă Oliver Petcu, directorul general al firmei de consultanţă CPP Management Consultants.

El apreciază, în schimb, că segmentul îşi va reveni în acest an. Potrivit unui raport al companiei de consultanţă, piaţa luxului din România a depăşit-o pe cea din Bulgaria, evaluată la 250 de milioane de euro, în timp ce piaţa din Serbia a atins 300 de milioane de euro. În 2009, în România, cel mai mare declin a fost raportat în domeniile auto şi ambarcaţiuni de lux.

Singurul segment care s-a păstrat la nivelul din 2008 a fost reprezentat de centrele de spa. În ceea ce priveşte cererea locală de bunuri de lux, judeţele Constanţa şi Iaşi se află în fruntea clasamentului. „Pentru 2010, estimăm o scădere de cel mult 5% la majoritatea segmentelor şi o revenire totală a pieţei în perioada Sărbătorilor de iarnă; de la aceste estimări sunt excluse segmentul auto şi yaht", a apreciat Oliver Petcu.

Francizele, declin de 20%

Raportul CPP arată că cea mai mare parte a brandurilor fashion de lux, operate în franciză, au înregistrat scăderi ale vânzărilor de până la 20% anul trecut. În 2009 au fost închise şase-şapte magazine, printre acestea numărându-se La Perla (francizor Alsa Boutique), Cerruti 1881 şi Versace Jeans Couture, magazinul pentru bărbaţi operat de retailerul Face Concept Store, iar Hugo Boss a fost relocat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite