Piaţa serviciilor de relaţii publice creşte anual cu 10%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe lângă cele 50 de companii specializate în Relaţii Publice (PR), mai activează o serie de comunicatori firme sau persoane fizice care prestează servicii de promovare fără a avea acest

Pe lângă cele 50 de companii specializate în Relaţii Publice (PR), mai activează o serie de comunicatori firme sau persoane fizice care prestează servicii de promovare fără a avea acest obiect de activitate. Anual, cifrele de afaceri ale fiecărei organizaţii în parte, specializată sau nu în PR, sunt de ordinul sutelor de mii de euro, iar în unele cazuri bat milionul.
Membrii şi liderii Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice (ARRP) se întrunesc, în aceste zile, la Bucureşti, pentru a analiza principalele priorităţi, oportunităţi şi provocări prin care se remarcă piaţa românească a serviciilor de PR. Prilej cu care câţiva dintre liderii ARPP ne-au dezvăluit unele dintre cele mai interesante caracteristici ale acestei pieţe, care potrivit surselor noastre creşte cu cel puţin 10% pe an.
Preşedintele ARRP, Dumitru Borţun, ne-a declarat că principalele domenii în care activează clienţii agenţiilor de PR sunt cele "cu probleme". Între acestea se remarcă firmele din industriile poluante (ciment, petrochimie etc.), precum şi producătorii de alcool şi de ţigări, care "au mare nevoie de imagine şi de o bună percepţie în rândurile publicului". De aceea, observă liderul ARRP, "respectivele firme se implică foarte mult şi în campaniile de responsabilitate socială, domeniu care a cunoscut o dezvoltare explozivă în acest an".
Agenţiile guvernamentale, printre clienţi
Gabriel Pâslaru, unul dintre vicepreşedinţii ARRP, ne-a declarat că alături de firmele din domeniile citate mai sus s-au mai remarcat drept clienţi fideli ai agenţiilor de PR şi companiile din IT&C, industria alimentară, marii promotori imobiliari şi, cu o anumită dinamică, agenţiile guvernamentale. La polul opus s-ar afla firmele din agricultură şi agenţiile imobiliare mici, care apelează foarte rar la serviciile de PR... De asemenea, "instituţiile financiare se mulţumesc cu promovarea prin intermediul advertisingului şi, în multe cazuri, apelează la strategiile de imagine abia când anumite lucruri scapă de sub control şi e nevoie de gestionarea crizei de imagine", a spus Dumitru Borţun.
Partidele politice comunică doar în campanie
"Din păcate, partidele politice apelează la PR doar în campaniile electorale, iar între acestea comunică numai prin intermediul oamenilor lor, adică prin acei membri pe care îi consideră de încredere. În preajma campaniilor sau când partidele scad în sondaje, lucrurile se schimbă radical. Atunci, aproape că le tremură vocea la telefon cerând ajutorul agenţiilor specializate", a adăugat şeful ARRP.
Cine face " black PR"?
Ca

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite